De makkelijkste manier is om een mapje vstPlugins te maken in je program files folder. Vervolgens zet je al je vst plug-ins in deze folder. In fl studio ga je vervolgens naar options>file settings. Daar kun je onder het kopje 'Vst plug-ins extra search folder' de folder vstPlugins die je net gemaakt heb selecteren.

vervolgens ga je naar channels>add one>more en klik je onder aan op refresh>Fast scan. Als het goed is zullen de plug-ins nu in de lijst met plug-ins verschijnen. Door op het vakje voor de plug-in de klikken, zodat er een zwarte F verschijnt kun je de Plug-ins direct vanuit het kopje 'channels' toevoegen.

Als je een nieuwe plug-in download hoef je alleen deze plug-in in het mapje vstPlugins te plaatsen en vervolgens de refresh stap uit te voeren.