Wat heb ik allemaal nodig om een microfoon aan te sluiten?

Onlangs heb ik microfoon gekocht met een XLR kabel. Ik vraag me nu af wat ik allemaal nodig heb om de microfoon echt te kunnen gebruik.
Dus versterkers, voorversterkers of luidsprekers enz.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Muziek
1.1K

Het beste antwoord

De microfoon( die heb je al) een kabel ( heb je ook al) iets om e.e.a in te prikken Laatste is afhankelijk van wat je wilt haan don met die microfoon. Wil je je stem versterken (zingen?) dan heb je dus een versterker nodig die weer aangesloten is op een paar speakers/ Een powermixer zou ook een optie kunnen zijn. Wil je hem gebruiken voor het maken van opnames dan heb je een opname apparaat nodig. Dit kan van alles zijn, maar een computer is een prima opname apparaat omdat je daar ook meteen je opnames kan bewerken. Let wel even op dat een XLR kabel niet zomaar op een computer aangesloten kan worden. Je hebt dan een verloop nodig van XLR naar jack 3.5mm