is dit een goede beginners gitaar?

is de western CD-60 een goede gitaar voor beginners?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Muziek
Z512099
9 jaar geleden
Dat wordt beweerd, maar je zult hard moeten duwen op de stalen snaren, is vermoeiend, ze staan dicht bij elkaar, dus kans dat je ze onnodig dempt, je zult snel pijn aan de vingertoppen hebben, je bent beter af met een klassieke gitaar, als beginner.
Amadea
9 jaar geleden
Vertrouw bovenstaande reactie maar en niet het antwoord dat je kreeg, lola.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oke dankje

Antwoorden (2)

Ja, door de slanke en comfortabele hals is deze gitaar makkelijk/soepel te bespelen, en dus geschikt voor beginners.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ok...3 jaar later.
CD-60, ik neem aan een Fender?
Het hangt helemaal van jezelf af. Mijn gitaar was de ergste soort ooit. Snaren waren amper in te drukken, klonk vals enz. Maar ik zou en moest spelen.
Dus ging ik door. Daardoor zijn mijn vingers en handen sterker geworden.
Staal of nylon voor beginners maakt niet uit. Het is allebei zwaar.
Nylon heeft veelal brede halzen dus heb je in het begin te maken met ver uit elkaar liggende posities.
Staal, je hebt te maken met snijden in je vingers maar daar liggen snaren dichter bij elkaar. Wat tegen werkt bij grote handen.
Je moet gewoon beide types proberen. En zelfs bij de top merken zijn er gitaren die slecht zijn afgesteld.
Vraag advies van een vriend als je een gitaar test en laat hem eventueel erop spelen.