Hoe kan ik van "radio 5 -gids en gemist " een nummer op USB-stick opnemen ?

Het betreft een zeldzaam nummer dat ik gehoord heb en niet in de handel verkrijgbaar is.

9 jaar geleden
in: Muziek
4.1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kun je de link naar die specifieke uitzending plaatsen, of even noemen welk programma het was en welke datum en indien mogelijk het tijdstip?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Maar da kan je het nog niet downloaden. Dat kan sowieso niet ook logisch want dan zou iedereen zo aan 'n muziek komen zonder te betalen. Je ka wel bij desbetreffende zender vragen hoe je er mogelijk aan zou kunnen komen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Mwa, ik kan het wel hoor. Het is niet erg moeilijk, maar ik moet wel even weten welke uitzending het is anders kan ik geen pasklaar antwoord geven.
luciano
9 jaar geleden
Het nummer is van Frans Halsema (potpourri's), gedraaid op dinsdag 9 september in arbeidsvitaminen na 11.30 u.
Alvast bedankt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nog een kleinigheid: welke Windows gebruikt u?
luciano
9 jaar geleden
Ik gebruik Windows Vista
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Downloaden gaat niet. Afspelen en weer opnemen wel. :)
(Als je de nummer tenminste weer kan afspelen.)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Downloaden gaat wél (en zonder extra software) ! Handleiding is bijna klaar.

Het beste antwoord

Ik leg het omstandig uit zodat u er in de toekomst wellicht ook nog iets aan heeft
Het lijkt heel wat, maar stelt eigenlijk niks voor.

Goed, daar gaan we!

* Open Internet Explorer
* Kopiëer deze link in de adresbalk: http://avondweekend.radio5.nl/uitzendingen/2014-09-09/uitzendingen.html
* Klik met de rechter muisknop ergens op de pagina en selecteer "Bron weergeven"
* Druk op CTRL + F (zoekfunctie)
* Type "11 uur" (zonder aanhalingstekens) en druk op Enter
* De regel boven het eerste resultaat is een hele lange link die eindigt op "mp3"
* Selecteer de hele regel, van "http" t/m "mp3", maar ZONDER de aanhalingstekens
* Klik de rechter muisknop op de geselecteerde regel en selecteer "Kopieer"
* Sluit het bronweergave-venster (niet meer nodig)
* Ga naar Internet Explorer
* Klik met de rechter muisknop in de adresbalk en selecteer "Plakken"
* De link staat nu in de adresbalk. Druk op Enter
* Nu gaat de Windows Media Speler de uitzending afspelen (bijna klaar!)
* Stop het afspelen door op de stop-knop te klikken.
* Er verschijnt nu een aantal opties in beeld: klik op "Bibliotheek openen"
* Druk op het afspeel icoon
* Linksonder verschijnt nu de naam van de uitzending [Radio 5] etc.
* Klik met de rechter muisknop op die naam
* Selecteer Bestand
* Selecteer Opslaan als
* De bestandsnaam eindigt op "1100". Voeg hier zelf nog ".mp3" aan toe (zonder aanhalingstekens)
* Klik op "opslaan"

Kort samengevat:

Zoek de juiste uitzending
Bekijk de paginabron
Zoek het juiste tijdstip en de bijbehorende mp3 link
Kopieer deze link in Internet Explorer
Stop de mediaspeler en open de bibliotheek
Hervat de uitzending
Klik met rechts op de naam vd uitzending
Bestand - Opslaan als
Voeg zelf .mp3 toe
Opslaan
Klaar

U heeft nu het complete 11e uur van de uitzending. Het betreffende lied kunt u eventueel uit de uitzending knippen en er een op zichzelf staande mp3 van maken, maar dat is weer onderwerp voor een andere vraag!

Toegevoegd na 29 minuten:
NB: Dit is een prima oplossing als u iets wil downloaden zonder extra software te hoeven installeren, en het werkt op elke Windows vanaf XP.

Het kan ook een ietsje eenvoudiger door een downloadmanager te installeren. Ik raad WinGet3 aan (http://www.softpedia.com/get/Internet/Download-Managers/WinGet.shtml)

U kunt dan voornoemde handleiding uitvoeren t/m het kopiëren van de mp3 link. Daarna geeft u deze link in in WinGet, waarna deze het bestand zal downloaden in een map naar keuze.

O ja, vergeet niet de mp3 op USB stick te zetten ;-)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
luciano
9 jaar geleden
Bedankt. Zal het morgen uitproberen. Moet nu gaan werken als vrijwilliger in een rusthuis.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Slim gevonden. :) +1