Hoe heet het flikkerende licht in een disco dat witte kleuren doet oplichten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
9.8K

Het beste antwoord

jha je hebt blacklicht dat kleuren op doet lichten.
ja en flikkerend licht komt van een stroboscoop.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jeej een - :D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hier een plus :) uv doet overigens volgens mij alleen wit oplichten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha danku:)
ja kunststoffen die met titaniumdioxide on doorschijnend zijn gemaakt vooral:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een dikke PLUS van mij, maar niet alleen wit licht wordt opgelicht met UV licht, ook neon-kleuren (waar wit uiteindelijk ook een van is. denk bijv. aan de spookhuizen in pretparken en op de kermissen.

Andere antwoorden (5)

blacklight
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ultraviolet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat zal wel niet:) dan komt idereen rood verbrand of met huidkanker de disco uit:P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ik127: blacklight is wel degelijk ultraviolet hoor. En zó snel krijg je daar geen verbranding en huidkanker van. Dat UV zit ook in zonlicht, je loopt toch niet dagelijk al verbrandend en met huidkanker over straat? Het UV van een blacklight is véél minder sterk dan wat je oppikt van de zon of van een zonnebank.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nu hoor je het van een deskundige, dankjewel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
okee nee sorry je hebt gelijk:) dankje weer iets geleerd.
ja, dat is UV licht. Het wordt blacklight genoemd omdat je oog het niet waar kan nemen. Het bevat alleen het minder schadelijke UVA licht.
Een eigenschap van UV licht is dat wanneer het op een fosfor valt, dit fosfor oplicht als een soort straling.
Dit zit dan ook in bankbiljetten verwerkt die dan onder UV licht op echtheid kunnen gecontroleerd worden.
Aardig is ook dat moderne wasmiddelen fosfor bevatten die ervoor zorgen dat je witte kleding oplicht met blacklight.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het flikkerende licht is een stroboscoop, maar wat het wit op doet lichten is een blacklight.
eventueel te koop in TL,en andere soorten kun je kijken op www.large.nl
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Flikkerlicht komt idd van een stroboscoop en dat oplichtende is een blacklight. Daar wordt alles wat normaal wit is een soort fel licht paars van. Het is dus een combinatie van 2 aparte installaties.