Wat heb je nodig om echt zo'n DJ te worden bijv. Afrojack, Armin van Buuren, Tiesto, enz??

Ik vraag mij af welke electronica er voor nodig hebt, hoe duur het wordt? En hoe het allemaal in elkaar zit. Kan iemand hier bij helpen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Muziek
1.4K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Qua electronica weet ik het niet precies, maar ze zijn klein begonnen. Je hebt vooral talent en wil nodig
Ritsuka
9 jaar geleden
talent en doorzettingsvermogen

Het beste antwoord

Begin met iets kleins. Een controller voor je computer (200 euro ongeveer). Om de beginselen te leren. Als je echt goed bent zul je draaitafels en een mixer moeten kopen. Alle beroemde dj's draaien met Pioneer (volledige set ongeveer 10.000 euro). Daarnaast heb je voor thuis ook nog speakers nodig. In het begin zul je op de plekken waar je draait zelf geluids apparatuur mee moeten nemen. Voor de echt grote dj's wordt dit geregeld door de organisator van een feest/festival

Met alleen de apparatuur kom je er echter niet. Je moet ook talent hebben en ontdekt worden. De kans dat je echt beroemd wordt is heel klein. Je zult eerst op heel veel kleine feestjes moeten draaien om bekender te worden. Maar dan is de kans om echt beroemd te worden nog steeds erg klein, want de meeste grote dj's zijn bekend geworden omdat ze ook producer zijn. Producen is echter vele malen moeilijker dan mixen. Je zult eigen nummers moeten maken en deze moeten bekend worden. Dan moet je geluk hebben dat een label je een contract aanbied. (Spinnin' , Revealed, enz.). Dj's voor grote festivals woorden namelijk bijna altijd geboekt via labels.

Dit is heel globaal hoe je bekend kan worden, maar houdt er rekening mee dat de kans nihil is. Je kan wel leren mixen en op kleine feestjes gaan draaien (en dat is ook leuk !). Maar veel meer zit er, tenzij je onwijs getalenteerd bent, vrees ik niet in.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Die artiesten zijn vooral bekent om de muziek die ze produceren. Ze zijn live misschien ook goed, maar met alleen live kom je er niet.
Beetje jammer dat je niet echt iets over het producen zelf verteld.
Je zal namelijk ook moeten producen. Dit kan met software zoals FL studio, ableton of logic pro.
Deze software is aardig prijzig, dus wees gewaarschuwd. Het is behoorlijk ingewikkeld maar je kan het altijd een demo proberen.
Succes!
Tip: Tweedehands draaitafels zijn prima!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Klopt. Ik had alleen gaan karakters mee over om daar nog over te beginnen. Daarnaast zijn daar ook al veel vragen, met goede antwoorden, over gesteld op goeie vraag

Andere antwoorden (1)

Wat Someone zei klopt helemaal.
Ik wil er alleen iets aan toevoegen.
Tegenwoordig heb je software waar je vrijwel onbeperkt muziek kunt maken en mixen.
Ik gebruik hiervoor FL Studio, een zéér uitgebreid programma.
Mixers die DJ's gebruiken worden digitaal weergegeven, zo bespaar je enorm op kosten.

Ik gebruik FL Studio producer edition en een MIDI-Keyboard (een piano die via de computer speelt)
Kosten bij elkaar zijn zo'n 300 euro.
Hier zou je mee kunnen beginnen en later steeds meer apparatuur kopen om uiteindelijk alles te hebben.