kun je als je aan 1 oor doof bent zanger/zangeres worden?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Muziek
2.5K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De situatie is erg slecht. maar
Wanneer de zanger geen invloed
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
een beperking zal nooit in de weg staan als je echt iets wilt!
zo zijn er nog mensen die blind zijn maar piano spelen, een DJ zonder armen(legt zijn cd's op met voeten), rolstoel gebruikers die basket spelen, noem maar op... zolang je het echt maar wilt ;)
Thecis
9 jaar geleden
Een goed voorbeeld is de drummer / zanger van de voormalige band Genesis, namelijk Phil Collins. Die is inmiddels behoorlijk doof (http://www.muziek.nl/nieuws/phil-collins-stopt-ermee)
(http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_doven_en_slechthorenden)

Antwoorden (3)

Ja absoluut, een mooie stem heeft niets te maken met gehoor. Het zal moeilijker zijn om jezelf te corrigeren bij fouten, maar dat staat los van je zang kwaliteiten.
Er zijn ook doven mensen met uitzonderlijke zangkwaliteiten, dus als je doof bent aan 1 oor is het ook mogelijk.

Wanneer je het toch moeilijk vind kun je altijd kijken bij een zangleraar, die kunnen je er vast en zeker mee helpen!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wanneer je gehoor van het andere oor goed is, wel.

Het voornaamste probleem van aan een oor doof zijn, is dat je geen richting kunt horen en dat het moeilijker is om te horen van hoe ver een geluid komt. Je hoort dus minder goed of een geluid hard is en ver weg, of zachter en dichtbij.
Bij muziek is het geluid doorgaans dichtbij en het volume is sterk genoeg. Geen bezwaar dus! ik ben zelf tijdelijk (meer dan 10 jaar) doof geweest aan mijn linker oor en heb in die tijd gewoon in een muziekgroep gespeeld en gezongen, met veel plezier.

Willem
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Goedemiddag Willem, Ik ben zelf (plots)doof aan mijn linkeroor sinds januari dit jaar. Hoe kwam het dat jij na 10 jaar (gelukkig!) van je doofheid af was? Mvgr Barry
Je geeft niet aan of je volledig doof bent. Ikzelf heb een hoorapparaat voor 1 oor. Ben zangeres en ervaar bijna of geen last. Bij moeilijke stukken qua tempo is het natuurlijk wel zo dat ik de muziek goed moet horen, daar zal de muziek iets harder staan dan normaal. Bij studio opname is het lastig omdat ik dan een koptelefoon op moet en het hoorapparaat uit moet. Bij een goede studio kan dan op het dove oor de muziek wat harder gezet worden. Ik zing met heel veel plezier en laat me hier niet door weerhouden. Veel plezier met zingen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ik ben aan een oor volledig doof