ik heb 1 devine atis 10a en een mx-4 PA mixer heb ik goed geluid als ik er een devine b115 op aansluit en met welke kabels naar welke aansluitingen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Muziek
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De 10a is een actieve luidspreker van pak hem beet 150W
De b115 is een passief (heeft dus nog een versterker nodig) luidspreker van rond de 500W.
De 10a kan een extra speaker aansturen (speaker out) maar zal dus nooit het vermogen kunnen leveren welke de sub nodig heeft.

Antwoorden (1)

Dit wordt praktisch gezien onmogelijk.

De B115 is een passive subwoofer dus zonder ingebouwde versterker.
Je Artis 10A is wel actief.

Omdat er in je mengpaneeltje geen versterker zit kun je dus gemakkelijk je 10 " speaker aansturen met het mengpaneel maar heeft de B115 een versterker nodig.

Je kunt wel de B115A aanschaffen. Dit is de zelfde als de welke jij voor ogen had alleen zit hier net als bij de Artis 10A een versterker ingebouwd.

Je gaat dan met de kabel welke je nu hebt van je mengpaneel eerst naar de ingang van je subwoofer. En vanuit je subwoofer (output) met een XLR kabel naar je 10 "speaker.

Als je er niet uit komt mag je me wel even bellen (06 81660154)
Of vraag het even bij de winkel waar je je spullen hebt gekocht als ik zo een gokje mag nemen is dit bax-shop?

Groet Oualid
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De Artis 10A heeft een uitgang om een (eventueel) passief sub aan te sturen. (Speaker out) Alleen zal de 10A onvoldoende vermogen kunnen leveren voor deze sub.