Welk merk trompet is een goed merk?

Ik wil over een paar maanden een nieuwe trompet kopen, welk merk is een goed merk. Graag ervaringen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Muziek
3.6K

Het beste antwoord

Ik speel al jaren op een Kanstul bes trompet, model 1601.
Een heel mooi instrument, niet goedkoop rond de Euro 2.500,- maar dan heb je wel wat.
Een nadeel, het is een vrij "zware" trompet, dus het is niet een instrument waar je af en toe op gaat spelen. Je moet echt dagelijks spelen anders zal je bereik niet al te groot zijn. Maar een onwijs mooie volle klank.
Ik weet niet hoelang je al speelt, ben je nog niet zo heel lang bezig zou ik hem nog niet aanraden, begin dan gewoon op een leuke Yamaha, ben ik ook ooit op begonnen. Prima trompetjes!
Ben je al wat gevorderd en heb je wat te besteden zou ik wel kijken of je hem ergens kunt uitproberen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik heb de bekende Bach Stradivarius ml37, maar er zijn meerdere goede merken. Nadeel van de nieuwere Bach;s is dat de lak/zilver er niet mooi opblijft. Het ligt er ook aan waar je hem voor wilt gebruiken, speel je in een fanfare of in een straatorkest dan heb je een heel ander instrument nodig. Een andere goed vind ik de Yamaha Xeno.

Ga naar een goede muziekwinkel, het liefst een waar ze een aparte brassafdeling hebben. En probeer het instrument uit, met je eigen mondstuk. Als je 3 dezelfde Bach's op een rij legt, zijn ze alle 3 anders. Neem het liefst iemand mee die er verstand van heeft.