Wie is de componist van het klassieke lied "Catharine"??

werd gezongen bij de aftiteling van de franse film 8 aug. jl (Enrico Caruso??)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Muziek
1.2K
Amadea
9 jaar geleden
Op welke zender zag jij die Franse film?
Antoni
9 jaar geleden
Heet die film Enrico Caruso? Of vermoed je dat de componist die je zoekt Enrico Caruso heet?
Amadea
9 jaar geleden
Het lijkt mij waarschijnlijker dat het lied in die film (nogal onduidelijk over welke film het gaat, want er zijn op 8 augustus vast wel meerdere films te zien geweest) door Caruso werd gezongen.
Antoni
9 jaar geleden
Sorry, ik wist niet dat de voornaam van de beroemde tenor Caruso Enrico was.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dus eerst maar even de vraag:
Welke film is het:
http://www.filmtotaal.nl/filmsoptv.php?dag=08-08-2014
Amadea
9 jaar geleden
Het lijkt er niet op dat we een reactie van Jacobine gaan krijgen....
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Voorlopig hou ik het op de film "La Fille du Puisatier ", waar inderdaad een soundtrack in voorkomt die gezongen wordt door Enrico Caruso:
Zie details (1e alenea):
http://www.imdb.com/title/tt1473063/soundtrack?ref_=tt_trv_snd
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oh, ik zie dat inmiddels het antwoord is gegeven, synchronisatiefoutje, excuus @Antoni.
Antoni
9 jaar geleden
Het was ook maar een vermoeden van mij. We zaten op dezelfde lijn! Mijn antwoord lijkt juist te zijn: in de vertaling komt de naam Caterina voor.

Het beste antwoord

Op Canvas werd vrijdag 8 augustus 2014 de film "La fille du puisatier" uitgezonden.

In die film wordt een lied gezongen door Enrico Caruso. Dit lied heet "Core 'n Grato". Het is geschreven door Salvatore Cardillo en Alessandro Sisca.

Toegevoegd na 15 minuten:
Op http://en.wikipedia.org/wiki/Core_%27ngrato staat over dit lied onder meer:

"Core 'ngrato also known by the first words Catarì, Catarì is a 1911 Neapolitan song by emigrant American composer Salvatore Cardillo and lyrics by Riccardo Cordiferro (real name Alessandro Sisca)."

Core 'ngrato, dat ook bekend is onder de naam Catarì, Catarì (de eerste woorden van de tekst) is een Napolitaans lied, dat gecomponeerd is door de uit Italië geëmigreerde Amerikaanse componist Salvatore Cardillo en waarvan de teksten zijn geschreven door Riccardo Cordiferro (wiens echte naam Alessandro Sisca is).
Antoni
9 jaar geleden
Amadea
9 jaar geleden
Ah, dat zal 'm zijn: Catari klinkt behoorlijk als Catharine. Een klassiek lied is het weliswaar niet, maar waarschijnlijk is dit het wel wat gezocht wordt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
bedankt voor het antwoord. Heerlijk deze muziek uit een tijd
zonder al die technische verworvenheden, ........