Werd er vroeger voordat Youtube bestond al een videoclip gemaakt voor een nieuwe single?

Nu wanneer er een nieuwe single uitkomt is er altijd een videoclip bij die dan wordt gepost op Youtube. Werd er voor Youtube bestond ook al videoclips gemaakt bij de release van een nieuwe single?

Of is het maken van een videoclip bij een nieuw liedje iets dat is pas gekomen na Youtube?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Muziek

Het beste antwoord

Google MTV eens of Queen ! Het was eigenlijk al tijdens de jaren 60 dat er promotie filmpjes werden gedraaid bij top of flop , of nog weer later top pop ! In de MTV tijd en Sky Chanel tijd zo in ongeveer in 1986 ( het begin v Linda de mol die daar vijay was ) werd het wel heel professioneel. Een topper op dat gebied was de clip v Rick Ashley . En al genoemd queen maar ook dire straight . Het nummer dreadlock Holliday v 10cc zette echt een nieuwe standaard . Nee het is wel een nieuw verschijnsel :) zeg van af het moment dat beeld en geluid vast gelegd kon worden maar niet zo nieuw . Al in de jaren 20 waren er opnames van Rudolf valantino met beeld die de bioscopen vulden . Ook de Amerikaanse clenmiller of Elvis Presley wisten beeld en geluid zeer goed intezetten . Wat wel nieuw is vind ik dat het zo toegankelijk is dus ook beginnende amateurs kunnen zich nu via YouTube op de kaart zetten . Dat vind ik echt nieuw !!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Videoclips stammen uit begin jaren 80 vorige eeuw. En dus is het antwoord: ja.
(sh*t, nou word ik echt oud....lol)