Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Vanaf hoeveel procent reclametijd verliest een radiostation luisteraars?

Dus hoeveel reclame t.o.v. 'radio', dus muziek en programma's. Wie doet hier onderzoek naar?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Muziek
878
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Geen idee maar ik ben al lang afgehaakt. :-)
Lang leve de CD en USB mogelijkheden op mijn auto radio.....
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik gok dat het heel weinig is, en met tv heel veel. Zappen op tv is een gewoonte. Een radiozender is vaak vast.
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Juist Moordigger, ik heb de antenne niet eens aangesloten, word ziek van dat gezwets van de DJ's en de reclame. Daarbij gaat de reclame ook altijd knetterhard, word er gestoord van. Heb een mooie stapel MP3 cd's gebrand van 4 uur lang.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Volgens dit onderzoek is 12% reclametijd nog effectief en dan het liefst 4 keer 3 minuten in een uur.

Zapgedrag bij de verschillende platformen voor radio luisteren
60% van de respondenten die via een radio/stereo installatie naar de radio luisteren zegt nooit weg te zappen tijdens het reclameblok.
Radio luisteren via de PC of laptop zorgt voor een iets hoger maar soort gelijk zapgedrag tijdens reclame blokken als bij radio/stereo installaties.
Van de respondenten die wel eens via de autoradio radio luisteren geeft slechts 27% van de respondenten aan nooit weg te zappen tijdens de reclameblokken.

Gewenste verdeling reclameblokken
De meeste respondenten, 33% zouden het liefst 4 keer per uur een reclameblok van 3 minuten willen horen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Waar haal je die 12% vandaan?

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding