In de film Latcho Drom hoor je een Roemeense Zigeunerviolist een soort 'krrr'-geluid maken met zijn viool (zie filmpje). Hoe doet hij dat precies?

Je hoort het in dit filmpje vanaf 0:44: http://m.youtube.com/#/watch?v=d4DErnl2lJg

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Muziek
jc54
9 jaar geleden
Deze link verwijst naar de startpagina van YouTube.
HeerVoldemort
9 jaar geleden
http://www.youtube.com/watch?v=d4DErnl2lJg Dat is de juiste, dat komt door dat irritante linken vanaf een mobiel. Dan geeft ie vaker alleen de startpagina, heel erg irritant!
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Als je bij Youtube zelf in de zoekbalk "?v=d4DErnl2lJg" invoert, het einde van de link die Opole opgeeft, krijg je het juiste filmpje.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat gek dat jullie op de startpagina terechtkomen. Als ik op die link klik krijg ik wel het filmpje dat ik bedoel.
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Dat komt denk ik doordat wij echter een PC zitten.
Als ik jouw link aanklik krijg ik dit: http://www.youtube.com/?app=desktop#/watch?v=d4DErnl2lJg
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zoek het anders op. Het filmpje heet 'Latcho Drom III (Romania, Hungary)'

Het beste antwoord

een snaar op de snaar van de viool en dan met je vingers er over schuiven.. ( zo lijkt het in het filmpje )

Toegevoegd na 17 uur:
Ik denk dat hij een andere snaar heeft vast gemaakt aan de snaar van de viool, en dan met zijn vingers er aan "trekt" en langzaam mee glijd..

zodat de trillingen van de vinger op de snaar naar de snaar van de viool gaan en dus het geluid "krrrr" maakt :)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kun je dat misschien iets preciezer uitleggen?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor de uitleg!