Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is een goede akoestische gitaar?

Ik wil graag een nieuwe, akoestische gitaar kopen, met ijzeren snaren, met een mooi geluid. Een gitaar die ook versterkt kan worden. Wie heeft er een tip?

edit: even toegevoegd wat ik als reactie op Kahuna's vragen heb gegeven. Dit scheelt denk ik behoorlijk wat vragen van beantwoorders.
Ha Kahuna

budget is voor mij redelijk flexibel, als het maar een goede gitaar is. Het hoeft niet de beste en duurste van de wereld te zijn, maar een met een mooi geluid.
Ik heb veel ervaring in het klassiek gitaarspelen (heb al een spaanse gitaar met nylonsnaren), maar op een of andere manier heb ik me nooit verdiept in het spelen van akkoorden. Met mijn huidige gitaar is dat ook wat lastig, de hals loopt een beetje rond en dan is het moeilijk om barre’s te maken.
En ik wil versterking omdat ik zelf zing en mezelf wil kunnen begeleiden in de toekomst. Ik wil geen elektrische gitaar, ik vind het begeleiden van alleen zang mooier met een akoestische gitaar.
Voldoende info voor wat meer maatwerk advies?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Muziek
1.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De eerste vraag die je zelf moet beantwoorden is: Wat is je budget?

Een semi-akoestische western (zo noem je het type dat jij zoekt) heb je van ongeveer 300 euro tot vele duizenden euro's.

Kun je al gitaar spelen of begin je ermee? Als je het al kunt zou ik een gitaar kopen waar je lol aan kunt beleven en de komende jaren plezier van kunt hebben. dus een met een goede klank en die soepel speelt. als je begint zou ik niet teveel geld uitgeven, misschien valt het wel tegen.

En waarom wil je per se een akoestische gitaar die ook versterkt kan worden? Als je niet specifiek iets met dit kenmerk doet, dan is het vaak een compromis tussen een akoestische en electrische gitaar.