Waarom duurt het vaak lang voor een artiest een nieuw album uitbrengt?

Vaak zit er zo 1 of 2 jaar tussen

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Muziek

Het beste antwoord

Het schrijven van muziek en tekst, en het opnemen er van, kost nu eenmaal tijd. Elf liederen schud je niet zomaar uit je mouw, en de producent kan niet zomaar op een knopje drukken waarna alles mooi aan elkaar gemixt is. Daarnaast moet een artiest ook nog optredens verzorgen, bijvoorbeeld om zijn/haar vorige album te promoten.

Toegevoegd na 53 seconden:
Elf liederen heb ik maar even gekozen als voorbeeld. Je mag hier elk getal voor invullen dat op een album kan verschijnen. En dan zijn er nog liederen die wel geschreven en opgenomen worden, maar die uiteindelijk toch niet op het album verschijnen.

Toegevoegd na 7 minuten:
En natuurlijk moet de artiest wel de gelegenheid hebben om te verdienen aan de verkoop van het album. Als er twee of drie singles uitgebracht worden, dan kunnen die gerust een half jaar of langer goed verkocht worden. Het heeft dan niet eens zin om nog sneller albums uit te brengen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het zal hem meer in de insperatie zitten dan de rest. :)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ha! Dat is inderdaad ook een goede. Had dat nou als antwoord gegeven! Dan kreeg je een +1.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
-