Welke deel van een liedje is dit? of is het speciaal gemaakt?

http://www.superstar.eu/index.php/commercial-article.html

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
1.1K

Het beste antwoord

Hier kun je een 2 minuten-versie horen:
http://www.superstar.eu/index.php/making-of.html

Alles wijst erop, dat het hier om speciaal voor de commercial gecomponeerde muziek gaat. Er is ook helemaal geen tekst.

Maar belangrijker is, dat een zelfstandige compositie een spanningsopbouw moet hebben. (anders koopt niemand dat). Zo'n opbouw gaat altijd van minder naar meer, van simpel naar meer gecompliceerd, of van klein naar groot.

Wat je hier hoort is precies tegenovergestelde. De componist verschiet al zijn kruit in de eerste 30 - 40 seconden, en dan is hij uitgepraat. Hij herhaalt alleen nog maar. Rond 1 minuut 20 sec, wordt het ronduit saai. Overigens vind ik die vondsten in het begin wel schitterend, en hier is m.i. wel degelijk een vakman aan het werk geweest.

Het enorme aantal herhalingen van het "deuntje", (ik schat zo'n 60 keer) maakt deze compositie ook ongeschikt voor een zelfstandig nummer. Typisch gebruiksmuziek dus, en helemaal afgestemd op deze commercial. Muziek voor reclame heeft een spanningsophouw helemaal niet nodig, en herhalingen zijn ook geen enkel punt. Het gaat om de sfeer die weergegeven wordt, en ik denk dat dat heel goed is gelukt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankjewel voor je antwoord!