Hoe kan je van een liedje een karaoke/instrumentale versie maken?

Ik zie op youtube vaak karaoke filmpjes, maar nu wil ik de versie van Do van "Zij gelooft in mij" als instrumentaal/karaoke hebben.. Maar die hebben ze niet.. Ik vroeg mij dus af hoe mensen die filmpjes maken.. Hoe haal je de zang weg, zodat dus alleen de melodie overblijft?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Muziek
9.5K

Het beste antwoord

Je kan dit met het gratis programma Audacity. De muziek moet dan wel op een bepaalde manier verdeeld zijn over de tracks. Het is een beetje te ingewikkeld om de methode hier helemaal te beschrijven. Je kan de Engelstalige handleiding vinden onder de link. Je kan kiezen tussen Case 1 en Case 2. Case 3 is bedoeld om juist de zang te behouden en de muziek te verwijderen.
Het resultaat zal nooit honderd procent zijn, maar soms valt het toch redelijk mee. Ik zou Audacity alleszins uitproberen alvorens een professioneler programma te gaan aankopen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hier een handleiding in het Nederlands.
http://www.bt-studio.nl/mixen/audio-bewerken/
Resultaat zal wel afhangen van bron.
Als er veel stereo effect in de zang zit zul je deze nooit fijn er uit kunnen krijgen. Veel karaoke versie zijn gemaakt van de multi-track opnames (hierbij kan men simpel het spoor met zang dicht draaien) of zelf gemaakt (muziek) opnames.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Moordigger, dank je wel voor de link naar de Nederlandse handleiding. Heb ik ook wat aan!