zijn er koptelefoons die ander geluid blokeren?

Ik zit in een taxi met 2 kinderen die me half doof maken. Als ik mn oortjes op full zet staan ze veel ste hard, dat is dus ook geen oplossing. Ik zag laatst iets op de tv dat er koptelefoons zijn die iets anders als je muziek blokkeert. Dit is dus de oplossong! Mijn vraag dus: zijn die koptelfoons er, zo ja hoe heten die? Heel erg bedankt.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Muziek
1.3K

Het beste antwoord

Ja zeker zijn deze te koop,
Er is een koptelefoon die zelfs een helicopter niet hoort maar puur alleen de muziek
Deze heten Bose quiet control 3 noise canceling.
http://www.bose.nl/NL/nl/home-and-personal-audio/headphones-and-headsets/acoustic-noise-cancelling-headphones/quietcomfort-15-headphones/
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Wat een prijs zeg!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zijn er wel meer van.
https://www.google.nl/#q=headphones%20noise%20cancelling
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja het is wel een prijzig dingetje, Maar je moet het is proberen bij de mediamarkt of zo iets. Dan merk je het wel. Ik heb zelf er ook geen geld voor over. Maar toch een mooie koptelefoon
paulus811
9 jaar geleden
Noise cancelling werkt alleen als het geluid 'voorspelbaar' is. Dus prima om het geluid van een motor e.d. te onderdrukken, maar voor gillende kinderen is het geen oplossing. Wat wel werkt is vragen of het wat zachter kan, dat is een stuk goedkoper ook trouwens.
paulus811
9 jaar geleden
Van Bose zijn er tegenwoordig ook oortjes met actieve noise cancelling, maar die zijn met 250 euro ook niet bepaald een koopje.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee niet echt goedkoop, Ik ben zelf een drummer en heb via Alpine speciale oordoppen die bepaalde hertz wegfilteren. Maar ja, dan moet je wel zelf je muziek maken ha
paulus811
9 jaar geleden
haha, ja en de kinderen vragen om op die filter-frequentie te blijven gillen!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wij hebben thuis een Bose koptelefoon met noise canceling. En ik moet zeggen dat zelfs als mensen hard schreeuwen je ze echt niet kan horen. Hooguit heel zacht, maar alleen als je je erop focust
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Gewoon je kinderen leren om op een bepaalde frequentie te praten die je wel hoort, en te schreeuwen op diegene je niet hoort. Ik denk dat iedereen dan van die dingen in doet, lekker rustig
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Thnx voor het snelle antwoord! Je hebt mn oren gered

Andere antwoorden (1)

Er zijn er verschillende soorten en maten en systemen van geluidsblokkerende oortjes/koptelefoons.
Er zijn er die het omgevingsgeluid passief dempen. Hierbij zijn het dus het design en de gebruikte materialen die dit dus bewerkstelligen.
Er zijn er ook die het actief dempen. Deze werken dan op een batterij, maar ik weet niet precies hoe dit in zijn werk gaat. Waarschijnlijk zijn er verschillende systemen.

Vaak wordt er van koptelefoons gezegd dat ze je afsluiten van de omgeving, en dat kan je gerust testen. Dus tegen het lawaai zijn deze dus al iets beter. Het nadeel is dan wel dat deze vaak groter zijn en dus niet in bv. de broekzak passen.