Hoe kan het dat ik niet met twee handen hetzelfde ritme kan aanhouden?

Hallo,
Zoals de vraag al luidt: Hoe kan het dat ik niet met twee handen hetzelfde ritme kan aanhouden? Ik bedoel dat als ik met twee handen piano speel (dat doe je meestal natuurlijk ;)) ik veel moeite heb om met m'n rechterhand de melodie te spelen terwijl ik dan met rechts, niet op dezelfde tel, de begeleiding meespeel. Vaak gebeurt het dat ik dan ga versnellen met de andere hand waardoor ik de noten weer op dezelfde tel speel. Ik heb dit ook met drummen vaak.
gr,
Maarten

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Muziek
Reddie
9 jaar geleden
"rechterhand de melodie"
"met rechts, niet op dezelfde tel, de begeleiding"
Wat doet je linkerhand dan fout? Die doet kennelijk niet mee.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oeps sorry, ik bedoelde met links de begeleiding.

Het beste antwoord

Omdat je nog niet geoefend hebt blijkbaar.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Inderdaad.
Vergelijk het met het met je linkervoet laten opkomen van de koppeling terwijl je met rechts wat gas moet geven. Dat is tijdens je eerste rijles een probleempje.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dan moet ik nog even verder oefenen, bedankt!