Hoeveel werken heeft Johann Sebastian Bach in totaal geschreven ?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Muziek
8K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat is vrij makkelijk te vinden: http://bit.ly/1sq3JCc
fremar
9 jaar geleden
En jij vind dit makkelijk?en het antwoord is?

Antwoorden (1)

Dat heeft een meneer Wolfgang Schmieder voor ons geteld. Hij heeft alle werken van J.S. Bach een nummer gegeven en dat als Bach's Werke Verzeichnis uitgegeven. Vandaar dat alle werk een BWV-nummer hebben. Het hoogste BWV-nummer is 1120. Daarnaast zijn er nog 189 titels die in de Anhang (bijlage) staan, waarvan niet zeker is of J.S. Bach die gecomponeerd heeft maar ze worden wel aan hem toegeschreven. Dat maakt een totaal van 1309 werken.
Amadea