Hoe krijg ik dit geluid uit mijn gitaar?

Ik wil dit nummer spelen maar er komt iets in voor en ik weet niet hoe je dat rockgeluid eruit krijgt. Ik hoop dat je het snapt na het kijken van dezed video op 32:20.
https://www.youtube.com/watch?v=aIY4YnTyYvE

alvast bedankkt voor de moeite.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Muziek
1.1K
Amadea
9 jaar geleden
Dat krijg je alleen met een elektrische gitaar voor elkaar.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat snap ik ook wel maar hoe?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Door de snaar te dempen na aan slaan (harmonics).
Hij laat dit zien bij: 32:42
Of nog beter: http://www.youtube.com/watch?v=lpCvgfFSopE
Veel oefenen :)

Antwoorden (1)

Het is een harmonic. Het vergt wat oefening. Als je een snaar aanslaat, toucheer je de aangeslagen snaar licht met je duim. Hierdoor krijg je hetzelfde effect als je je vinger heel licht op een snaar op de twaalfde fret legt en deze snaar aanslaat. Er staan verschillende filmpjes op youtube over hoe het werkt.