Wat is een Jem Sessie?

Ik keek laatst naar het nieuws en toen hadden ze het over een Jem sessie (ik weet niet of ik het goed schrijf) maar wat is dat eigenlijks een Jem sessie?

[ Werd gebruikt bij het stukje nieuws wat ging over 2 meisjes die in Rotterdam zijn verkracht]

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
1.1K

Het beste antwoord

De term jamsessie (Engels: jam session) komt uit het Engels en het is een min of meer spontane, onvoorbereide vorm van muzikaal samenspel, meestal in het jazz-genre of aanverwante popgenres als hardrock, blues en rock.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh leuk, jij hebt dus hetzelfde antwoord als mij xD

Andere antwoorden (4)

Wel grappig dat je dit niet weet als je naar jouw naam kijkt ;)
Hoe dan ook, even Jamsessie intypen op google en de volgende link komt te voorschijn:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Jamsessie

Groetjes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een jamsessie is een niet van te voren geoefende muzieksoort op een soort van trommels.
Hoe dat met een verkrachtingszaak in verband wordt gebracht begrijp ik niet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tijdens zo'n sessie is een verkrachting niet onmogelijk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat zou kunnen. klopt
Antoni
13 jaar geleden
De gebeurtenissen speelden zich af nadat het meisje een jamsessie in het buurthuis had bezocht. Ze ging na afloop in de auto van de verdachte mee. Zie ook: http://www.nu.nl/binnenland/2309584/jonge-meisjes-slachtoffer-groepsverkrachting.html
Dat is een spontaan, niet van te voren gepland optreden van muzikanten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een jam sessie is een meestal spontaan improviseren van een groep musici. Ieder laat wat horen op zijn instrument en de anderen gaan begeleiden en laten ook hun instrumenten zo goed mogelijk naar voren komen. Elk instrument speelt vaak solo`s en de anderen vallen dan weer bij en krijgen ook solobeurten. Ze zwepen elkaar op en genieten van hun muziek, spel en samen improviseren. Ook voor het publiek is dit genieten , want je hoort muziek die niemand ooit gehoord heeft en zeer verrassend kan zijn. Hierdoor springen de echt goede musikanten eruit!