hoe moet ik liedjes syncen zonder de klank te vervormen?

Beste mede dj's/producers/kenner,idk,

Ik ben een beginnend dj en ik heb een vraagje voor jullie.
Euhm om mooi over te gaan van track naar track moet je de bpm gelijk zetten. (tenzij dat het verschil niet te groot is toch?) dat doe je dus door op de sync button te klikken. Maar...
Soms wordt de bpm van een liedje zodanig verhoogd/verlaagd door op sync te drukken dat het liedje rot klinkt omdat het tempo veel te hoog of te laag ligt.
hoe moet ik dit verhelpen? tips??
mvg

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Muziek
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een liedje zoeken welke niet te veel afwijkt van de voorgaande. :)
Daarbij kun je ook gaandeweg een liedje alvast de tempo langzaam aanpassen zodat bij de overgang het verschil niet te groot is.
Maar een nummer met een bpm van 90 over laten gaan naar één met 130 bpm (of andersom) is nooit een goed idee.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Sommige draaitafels/software hebben een knop waarmee de
Pitch (dat is wat jij bedoeld) gelijk blijft ondanks dat je het bpm veranderd. Dus waarmee draai je?

Antwoorden (1)

Een heeeel goed programma voor dit(als je live mixt in iedergeval) is Native Instruments Traktor2 Pro, hier kun je het tempo verhogen zonder dat de pitch verandert. Maar er zijn genoeg (VST/RTAS) plugins die dit truukje ook goed
beheersen waarbij je het kan integreren in je favoriete muziek programa...

(het werkt ook software only)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Das wel grappig dak dr juist mee draai :)
De pitch veranderd niet ze da weet ik , mr het tempo wel.
Als ik bv van een lieke met bpm 78 kom en sync daarmee een liedje van 128 (animals bv denk ik) dan gt die 128 ineens nr 78 en dan klinkt da toch niet?? want da hoort het publiek wel dus hoe pakt ge da aan??
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nou, ik heb zo'n Pioneer DDJ-T1 i.c.m Traktor, Ik gebruik 2 track decks en 2 scratch decks, als ik op ~130BMP draai, en in mijn bibliotheek een liedje zou hebben wat geïnventariseerd is op ~80 BMP ik de Sync optie gebruik om van 80 naar 130, het is een erg grote stap maar kan best leuk klinken, elke track in z'n eigen BPM klinkt inderdaad voor geen meter... Dan moet je een break zetten... Als ik het zou moeten doen dan zet ik beide track decks in Sync, en dan daal ik langzaam af naar ~110 BPM totdat de track komt met 78BPM, en dan ergens een break doen, met een up tempo nummer en dan weer omhoog, ik draai veel Dance en dat zit altijd zo rond de 125 BPM dus ik heb hier weinig last vast, leg het daarom ook strak met de hand i.p.v de Sync optie te gebruiken...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
bedankt ! :)