Gaat het liedje van Bruce Springsteen 'I'm on fire' over pedofilie?

Hij zingt: Hey little girl is your daddy home? Did he go and leave you all alone? I've got a bad desire. I am on fire.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Muziek
61.3K

Antwoorden (2)

Nee, dat is onzin.

"Little girl" zegt helemaal niks over de leeftijd van de vrouw
waarvoor hij "on fire" zou zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee? Alsof je little girl tegen een volwassen vrouw zegt?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
"Little girl" is gewoon een troetelnaampje voor een vrouw
die wat jonger is.
Zoals je hier zegt "meisje" en niet "meid".
Veel liedjes gaan over de liefde. Ze zijn vaak ook een ode aan herinneringen van vroeger. Het doel is ook het raken van de harten van je publiek.

"I'm on fire" kwam uit in 1985. Springsteen was toen 36 jaar oud (geboren 23 september 1949).

Het meisje waar hij over zingt is 'little', wat hier als koosnaampje wordt gebruikt
en woont blijkbaar nog bij haar ouders. Dat plaatst haar leeftijd normaal gesproken zo rond de 18 jaar. Het publiek van Springsteen uit die tijd was natuurlijk jonger dan hemzelf en zij hebben waarschijnlijk ook wel goede herinneringen aan hun eerste afspraakjes, of hebben die misschien net achter de rug.

Het lied appelleert dus vooral aan de gevoelens van het publiek en wellicht een goede herinnering van Springsteen zelf.

Het heeft niets met pedofilie te maken.

Maar ja... in 2014 gezongen door iemand die al dik over de 60 is... kan het wat verkeerd over komen.
Maar dan zouden vele oude nummers van rock-helden uit de '80s niet meer kunnen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat heb je goed uitgelegd. +