Hoe noem je de muziek soort (genre) van Olivier Heldens?

Ik ben gisteren naar Avicii geweest in het ziggodome en daar draaide Olivier Heldens het voor programma. Nu ben ik benieuwd hoe je zijn muziek soort noemt. En dan heb ik het met name over dit liedje: http://www.youtube.com/watch?v=jjx2oc2NRzA
Hoe noem je dit soort muziek ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Muziek
1.8K

Antwoorden (1)

Ook ik heb Oliver Heldens horen draaien in de Ziggo Dome.
Het nummer Gecko valt wat mij betreft onder de genre 'deep house'.
Zelf noemt Heldens dit 'Heldeep', wat natuurlijk verzonnen is.
Echter denk ik dat een nummer als Gecko nog tussen het 'echte' deep house valt en 'gewone' house.

Via de Soundcloudink vind je een Deep House mix uit 2014 waarin je het genre vast zult herkennen.

Track listing;

1. Requiem (Original Mix) - Ten Walls
2. Be Good To Me - Croatia Squad
3. Got Game (Original Mix) - Robosonic & Mat.Joe
4. One In Three - Name One & Maxxi Soundsystem
5. Gipsy Sun And Rainbows (A-Side) - Manual De La Mare & Lugi Rocca
6. Virtues - Tapesh & Maximiljan
7. Demerara - Fabio Lendrum
8. Down With You - Fabio Lendrum
9. Always feat. Alana (Route 94 Remix) - MK
10. Rock The Disco (Original Mix) - Filthy Rich
11. I Believe - Hector Couto
12. Nothing To Fear - Martin Ikin
13. Groovejet (Andrey Exx & Fomichev Remix) - Lissat & Voltaxx vs Marc Fisher
14. New Day (Original Mix) - Andre Crom
15. Perfect Plan (Original Mix) - Nhan Solo
16. Jorg (Original Mix) - Monkey Safari