WAAR voel jij muziek?

Vanmiddag aan de wandel met mijn iPod op viel me op dat verschillende muziekstijlen een ander deel van mijn lijf 'beroeren'.
Rockmuziek voel ik bv rond mijn hart/in mijn borst, R&B en soul in mijn buik/middel.
Hebben andere dit ook en zo ja, waar voel je wat?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Muziek
1.4K

Het beste antwoord

interessante vraag! ik ben er eens voor gaan zitten...en
ik merk dat ik muziek waar-neem met mijn wezen
waar dat zit? in mijn totale body, ik voel muziek geheel.
herinner me hoe Rammstein bij mij binnenkwam in het Gelredome, dat ging finaal door mijn wezen heen,
snoeihard door de body, wauw. een buitengewone ervaring. niet iets om dagelijks te beleven overigens.

muziek met een milder klimaat raakt weer op een andere manier, maar wel weer totaal. in alle cellen waaruit ik besta. apart eigenlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leuk antwoord.
Rammstein... geweldig!!!

Andere antwoorden (8)

Als muziek bij mij binnenkomt, dan gaat dat altijd gepaard met een hevig kippeveleffect, beginnend rond mijn middel en via mijn rug naar mijn hoofd! Heerlijk gevoel is dat.
Soort muziek maakt niet uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik voel alle muziek in mijn oren....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik voel het precies zoals jij. Sfeervolle muziek voel ik in mijn buik, opzwepende 'harde' muziek zit iets hoger.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Muziek is voor mij een emotie .
Een gevoel wat ik niet kan verklaren .
Dat moet je voelen.
Soms kan ik er bij huilen
Emotie valt niet uitelegen gevoel voor muziek ook niet
Dat moet je beleven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vraag je ook niet om emotie uit te leggen, alleen WAAR je het voelt!
Meestal mijn hartstreek, maar ook vaak schouders en nek. Ik luister alles, behalve R&B, (neder)pop en skihut/schläger
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga eens op de kermis naast zo`n megagrote luidspreker staan. Je wordt bijna weggeblazen. Je voelt het dan net als de wind tegen je lichaam, met name die kant van je lichaam welke het dichtst bij die luidspreker stond.

Als je luidsprekers op de grond staan, kunnen die de vloer doen trillen en voel je dat dus aan je voeten.

En via een koptelefoon voel je het geluid alleerst door je oren.

Het is verder waar wat je schrijft. Emoties kunnen je organen beïnvloeden. Muziek is emotie.
Muziek waar je somber of boos van wordt, kun je op een andere plaats in je lichaam voelen, dan bijvoorbeeld muziek waar je vrolijk van wordt.

Ik voel muziek in mijn hoofd. Mijn gevoel kan er door beïnvloed worden. Je kunt door muziek ook in trance geraken.

Goeie vraag!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is afhankelijk van de muziek. Sommige muziek voel ik in meer in mijn onderbuik (meestal de wat "agressievere" muziek), andere muziek misschien wat hoger.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In het lichaam, een andere plek heb je toch al sowieso niet... En bij de een is dat de buik en bij de ander is dat de borst... Maar er is maar één antwoord mogelijk dat werkelijk klopt en dat is jouw eigen lichaam...

En de precieze specifieke plek zal per individu verschillen...