Welke popmuzieknummers ken je, die in de jaren 60 wel een kort tijdje op de radio zijn geweest, maar je nadien nooit meer hebt gehoord?

Vaak komen jaren-60-hits nu nog op de radio. Maar er zijn ook nummers volkomen in vergetelheid zijn geraakt. Misschien herinner je je nog wat? Dus nummers en de daarbijbehorende popgroepen c.q. popartiesten. Ik denk, dat die niet in de popencyclopedie zijn te vinden.

Toegevoegd na 17 uur:
Ik weet zelf een voorbeeld. Ëén van de groepen die zich The Scorpions noemen heeft eens een hit gespeeld "Hello Josephine" gecomponeerd door Fats Domino. Die staat op de gelijknamige LP/CD. Op die LP/CD staan ook diverse rock and roll nummers van diverse componisten. Er staat ook een eigen nummer op "Baby Back Now". Dat vind ik een heel goed nummer, maar volgens mij hoor je die nooit op de radio.
Hebben jullie nog voorbeelden van volgens jullie goede nummers die in de vergetelheid zijn geraakt?

13 jaar geleden
in: Muziek
1.1K

Antwoorden (2)

Sla er eens oude hitlijsten op na. Als je de top 40 van toen bekijkt, zie je veel nummers waar nooit meer iets van vernomen is, maar toen wel een hit waren.

http://www.top40jaarlijsten.nl/top_40_1965.html
bamibal
13 jaar geleden
Ik vond ze in Wikipedia, onder "eendagsvlieg" (muziek). In het Engels heet het "onedayfly songs".

"In onderstaand overzicht komen acts alleen voor indien zij met slechts één single op nummer 1 in de Nederlandse Top 40 terecht zijn gekomen en met geen enkele andere single die lijst hebben behaald. Vaak worden ook lagere hitnoteringen tot eendagsvliegen gerekend, maar vanwege het discutabele begrip hit en overzichtelijkheid van de lijst is alleen voor nummer 1-noteringen gekozen."
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
corzijlstra
13 jaar geleden
Het gaat mij niet om nummer 1 noteringen. Het gaat mij om onbekende nummers. Welke onbekende nummers ken jij?