Wat voor muziekinstrumenten zijn dit ?

Hallo,

Ik heb ergens beneden in de kelder een aantal muziekinstrumenten gevonden.
Ik vraag mij af wat voor instrumenten dit zijn en of ze (misschien gerestaureerd) wat waard zijn.

Groetjes,

Con

Toegevoegd na 15 minuten:
Omdat het niet helemaal lukt met de foto's heb ik hier een link:
http://tinypic.com/r/2lafx38/5

en nog een link:
http://tinypic.com/r/wmgi9g/5

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Muziek
Amadea
10 jaar geleden
Het zijn onzichtbare instrumenten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb een afbeelding toegevoegd maar het gaat een beetje hinderlijk.
Amadea
10 jaar geleden
Als ze van hout zijn en de kelder is vochtig dan vrees ik....
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik snap het niet, ik voeg 2 afbeeldingen toe en druk op vraag bewerken.
Alsnog staan ze niet bij mijn vraag. :s
Amadea
10 jaar geleden
Je moet éérst op bewerken drukken, dan een afbeelding toevoegen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Klopt, maar ook nog een keer nadat ik op "afbeelding toevoegen'' heb geklikt.
Amadea
10 jaar geleden
Je kunt ze ook uploaden naar bijvoorbeeld http://tinypic.com/ en dan de link aan de vraag toevoegen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dankjewel, heb het gedaan. :)
Amadea
10 jaar geleden
Het zijn tafelharpen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
gaaf! wist je dat die er lagen?

Antwoorden (4)

Link één zou ik zeggen een kantele, en link twee een harp.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
anneliez
10 jaar geleden
denk dat je gelijk hebt, die eerste naam ken ik niet, maar ik heb mijn antwoord maar stilletjes verwijderd
Het zijn citers

https://nl.wikipedia.org/wiki/Citer
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Amadea
10 jaar geleden
En nou nog de vraag wat ze waard zijn. Daar reageert niemand op...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat kan je zo niet zeggen. Dit moet je laten doen door experten.
Ga er mee naar een muziekwinkel en die zullen u verder kunnen helpen.
De bovenste van de eerste link doet me meer denken aan een autoharp. De onderste is zonder twijfel een citer.
Het instrument achter link twee lijkt een beetje op een mobiel psalterium, maar ik kan maar niet op de correcte naam komen...
Als je ze laat restaureren stijgen ze zeker in waarde, maar hoeveel dat zal de persoon die het restaureren doet denk ik beter kunnen inschatten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Volgens mij zijn het cimbalen. Liggende harpjes waar met kleine hamertjes (denk aan die van een piano) de snaren worden bespeeld. Zie je veel in zigeunerorkesten.