Hoe kan het dat sommige websites nog kaarten aanbieden voor al uitverkochte concerten?

Meerdere malen ben ik op zoek gegaan naar tickets voor concerten, waarbij ik op verschillende websites terecht kwam die daar nog kaartjes voor aanboden. Terwijl ik op andere artikelen of bij de website van de zaal waar het gaat plaatsen, lees dat deze concerten als status 'uitverkocht' hebben. Hoe kan dit? Is dit betrouwbaar of oplichterij? Is het echt wel mogelijk om via deze websites nog kaartjes te kunnen komen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Muziek

Antwoorden (2)

Dat is mogelijk doordat er dan kaartjes in de voorverkoop ingekocht zijn, die ze later voor een hogere prijs te koop aanbieden op hun eigen site. Er zijn echter ook oplichters die kopieën verkopen, waar je niet mee naar binnen komt. Het is daarom verstandig je kaartjes via de officiële weg aan te schaffen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Goed antwoord, +1
Dit is niet betrouwbaar. Zoals hierboven al werd gezegd zijn dat kaarten die wel in de officiële voorverkoop zijn gekocht maar toch is het zeer onverstandig om op zulke verkooppunten een kaartje te kopen.
1) Dit soort kaarten worden vaak ongeldig gemaakt door de organisatie en als jij dan al je kaartje op zo'n site hebt gekocht dan krijg je je geld niet terug en je kunt niet meer naar het concert.
2) Vaak worden deze tickets meerdere malen verkocht. Het kan dus heel goed zijn dat zo'n e-ticket aan 20 mensen is verkocht. Als het kaartje dan al niet ongeldig is gemaakt door de organisatie, kan alleen het eerste persoon met dat kaartje de zaal in (want bij de andere 19 mensen met dat kaartje scant 'ie niet meer).

Als je nog heel graag aan een kaartje voor een uitverkocht concert wilt komen (op een veilige manier) dan raad ik je aan om www.ticketswap.nl te proberen. Dit is een bemiddelaar voor concertkaartjes, dus het gaat allemaal veilig.
Een andere tip is om nog livenation en ticketmaster te 'liken' op facebook. Soms gaan er nog wel wat kaartjes in de verkoop (bij een uitverkochte show) omdat deze bijvoorbeeld eerst voor sponsoren waren of er is meer informatie gekomen over de grootte van het décor van de artiest. Je kunt op zo'n manier nog wel aan officiële kaartjes voor de normale prijs komen.