Welke professionele apparaten moet ik gebruiken bij het rappen?

Ik heb mezelf wel eens opgenomen, maar dan klikt gewoon niet professioneel, ik heb daardoor ook een programma gedownload, maar die veranderde automatische mijn stem... Magix Music Maker 2013 Premium.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Muziek
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het zal meer aan het mixen dan aan het apparaat liggen.
Hier http://www.bt-studio.nl/ meer info over hoe en wat.

Antwoorden (1)

Koop een goede microfoon.
Er bestaat ook veel apparatuur waar je die microfoon op kan aansluiten, en het dan kan opnemen.

Kijk eens op http://www.bax-shop.nl/
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Met rappen zal microfoon niet bijster veel uitmaken.
(Of het moet wel een echt bagger ding zijn.)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je wilt me vast niet geloven :) maar er zijn rap (pro) nummers waarvan de zang met een mobiel is opgenomen of waarmee een hoofdtelefoon als microfoon gebruikt is. Belangrijkste zal dynamiek (snelle woorden) zijn en niet frequentie (hoog of laag). Dus om een microfoon van +2000 euro met een vlak frequentie bereik zou ik er niet aan investeren. Denk dat je voor dit doel eind al een heel eind komt met een mooie (en zoals ik ook al zei geen een bagger ding) dynamisch microfoon. En ja. Het mixen en masteren zal vooral het verschil maken. Maar let wel, dit is meer kunst dan een kwestie van plugins, daws of apparatuur.