Fantastig toch?

Over songteksten gesproken:
Waar gaat dit over? En is het wel correct Nederlands?

Slaap lekker ding
Want jij is lastig
Nog meer jij is fantastig toch

http://www.youtube.com/watch?v=T6YE5h2Xtow&feature=related

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Muziek
6.5K
AWM
14 jaar geleden
Je weet het antwoord op je eigen vraag best.
Je wilde ons laten meegenieten, mag hoor :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind het ook een heel leuk nummer. Lekker ritme ed.
Maar ik zou graag een vertaling in correct Nederlands hebben...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Dounja: Sommige dingen moet je niet willen weten. Dan krijg je hetzelfde effect als, wanneer je Engelstalige liedjes gaat vertalen naar het Nederlands. Neem "I got the key. I got the secret." Even als voorbeeld...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik wil altijd alles weten. Juist het effect wat jij noemt vind ik een heel leuke ervaring.

Het beste antwoord

Nog meer jij is fantastig toch, wat klinkt dat lekker!
Woorden zijn ook maar klanken net als de geweldige muziek bij dit liedje.
Wat een lef van de tekstschrijver om zo krom te mogen praten, wat een geweldige vondst!
Ik vind het zo fantastig toch!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind het ook mooi, maar ik vraag me af wat het precies betekent (in correct Nederlands dus) en waar het liedje dus over gaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
''Nog meer jij is fantastig toch,''...ik vind het zelfs arfikaans klinken, je weet wel (amperbroekie, =string, grote Broer Koekeloer=Big brother, ) dat soort dingen........
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
arfikaans is natuurlijk op zich al geen taal, dat moet uiteraard zijn: afrikaans.....

Andere antwoorden (6)

Over een stel wat na een avondjes stappen bij elkaar is gebleven ? ;-). De tekst is inderdaad geen correct Nederlands, maar dat is ook vast niet de 'boodschap'. Het woord Fantastig is Vlaams en rijmt nou eenmaal lekker op lastig..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit heeft verder erg weinig met correct Nederlands te maken...

Wel een leuk nummer en leuke clip...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar wat betekent het?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een jongen en een meisje die elkaar gevonden hebben. Want de rapper zingt op een bepaald moment dat die 4 uur 40 dagen en toen 40 weken werden...
Correct is het niet en ook nog een knap lastig. De zangeres vind ik wel goed, maar daar houd het bij op.
Maar de meeste liedjes in het engels zijn geen haar beter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee dit is zeker geen correct nederlands maar de zangeres is dan ook vlaams.
het gaat over een jonge vrouw die ontzettend graag verleid wil worden door de knappe gozer die ze ziet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Grappig dat je deze vraag stelt, ik wilde dat namelijk ook doen.

Wat ik bedacht had is dat het woord lastig net zo'n woord is als bijv lauw. dat is echt lauw! (dan is iets te gek, cool, of vet!) werd door de jeugd niet zo lang geleden nog gebruikt. Het zou kunnen dat het in vlaanderen ook zo'n soort woord is. soort vlaamse straat taal dus.

Ik ben benieuwd of het zo is, dus lees met je mee!

Toegevoegd na 5 minuten:
Dan zou de tekst neer komen op:

Slaap lekker ding, want jij bent te gek/fantastich!
vrij vertaald: blijf bij mij slapen want jij bent te gek
En in de tweede zin zegt ze het zelfde, maar dan anders.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De tweede zin is voor mij na de vorige antwoorden duidelijker.
Nog meer jij is fantastig toch:
Nog meer van jou (als ik je maar veel zie) is geweldig... Jou opmerking over het woord lastig vind ik interessant. Misschien dat een ander hier nog iets op kan toevoegen?
Misschien heb je hier iets aan:

http://www.youtube.com/watch?v=JW6TaPxUcZk&feature=related