Kent iemand een half Franstalig, half Nederlandstalig liedje (chansonstijl)?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Muziek
21.3K

Antwoorden (5)

Dan moet je een chanson van Jacques Brel zoeken, die zong zowel in het Frans als in het Nederlands. En van sommige titels heeft hij opnames in beide talen. Bijvoorbeeld Le plat pays / Mijn vlakke land
Ne me quitte pas / Laat me niet alleen
Amadea
11 jaar geleden
Ik weet dat Johan Verminnen en Willem Vermandere bij hun optreden enkele liedjes half frans/nederlands zingen. Maar of die op de plaat gezet zijn, geen idee.
Bv van Vermandere :Lied voor Marie-Louise,
11 jaar geleden
Vivre/Laat me van Ramses Shaffy, Alderliefste en Liesbeth List is deels Franstalig, deels Nederlandstalig.
Prachtig nummer.

Toegevoegd na 3 minuten:
Hier kan je 'm beluisteren: http://www.youtube.com/watch?v=Ih5i8lEpaH0

Het was overigens oorspronkelijk een Franstalig nummer, later door Ramses Shaffy gecoverd als Nederlandstalig nummer, en weer later is deze gemengde versie gemaakt.

Toegevoegd na 3 minuten:
Hier kan je 'm beluisteren: http://www.youtube.com/watch?v=Ih5i8lEpaH0

Het was overigens oorspronkelijk een Franstalig nummer, later door Ramses Shaffy gecoverd als Nederlandstalig nummer, en weer later is deze gemengde versie gemaakt.

Toegevoegd na 3 minuten:
Hier kan je 'm beluisteren: http://www.youtube.com/watch?v=Ih5i8lEpaH0

Het was overigens oorspronkelijk een Franstalig nummer, later door Ramses Shaffy gecoverd als Nederlandstalig nummer, en weer later is deze gemengde versie gemaakt.

Toegevoegd na 4 minuten:
Oeps, probleempje met internetverbinding, nu is de toevoeging per ongeluk 3x gepost.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Une Belle historie/Een mooi verhaal van Alderliefste en Paul de Leeuw.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Comment ca va, van The Shorts