hoe kan je aan eierdozen voor muziek komen ?

we hebben sinds kort een houten schuur in de achtertuin met een drumstel en een paar gitaren. allemaal leuk en aardig tot je begint de spelen en de hele buurt kan mee luisteren . nu wonen mij vrij open ( buiten de bebouwde kom van een dorp) alleen is het toch handig als er wat eierdozen tegen de muur worden geplakt om geluid te breken. maar waar vind je die (die grote ( 25 stuks of zo ))
we hebben er geen zin in om de rest van het jaar eieren te gaan eten. maar kan je die niet ergens kopen (bij een fabriek of zo ) of moeten we zelf de hele buurt af gaan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek

Het beste antwoord

Escape heeft helemaal gelijk, eierdozen hebben nauwelijks dempend effect.
Wat wel helpt: de houten wanden dubbel uitvoeren met zware platen.
Bouw als het ware een "doos in een doos" constructie.
De dubbele wand moet liefst geen contact maken met de bestaande buitenwand en de tussenruimte kun je het beste opvullen met steenwol of iets dergelijks.
Maak zoveel mogelijk alle gaten naar buiten dicht en bewerk kozijnen met tochtstrippen.
Zorg wel voor ventilatie, maar niet door eenvoudig een raampje open te zetten.
Als je de binnenkant van de ruimte van geluiddemping voorziet door bijvoorbeeld zware doeken of akoestische tegels op te hangen dan ben je vanzelf geneigd om iets zachter te spelen: vergelijk het effect van een zachte akoestiek in een meubelzaak met de harde akoestiek in een betegeld zwembad, in de meubelwinkel is men geneigd te fluisteren terwijl in een zwembad doorgaans geschreeuwd wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Noppenschuim helpt maar een klein beetje, verwacht er niet teveel van.
Ook daarbij geldt: hoe zwaarder het materiaal, hoe beter het dempt, zwaar noppenschuim is ook niet heel goedkoop.
Voor weinig geld is helaas weinig echte geluidsisolatie te bereiken, je kunt dan beter met de buren afspreken wanneer en hoelang je gaat spelen.
escape
12 jaar geleden
Ik denk dat een elektronisch drumstel een een set hoofdtelefoons met een mixertje veel goedkoper is dan een verbouwing.

Andere antwoorden (1)

Bespaar je de moeite. Eierdozen doen helemaal niets aan isolatie en ze 'breken het geluid' ook al niet.
Je hebt een tikje minder last van reflecties in het hoog in de ruimte zelf, maar dat is de moeite niet. En 25 dozen zijn ook daarvoor te weinig.
escape
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het helpt dus niet, het zorgt hooguit voor de verstrooiing van de geluidsgolven zodat duidelijke flutter echo's vermeden worden.
(klap maar eens in je handen in een betegelde ruimte met parallelle wanden, dan weet je hoe dat klinkt)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kurk helpt wel, dus dat wordt veel wijn drinken.....;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mona bekertjes ( van de reclame)
escape
12 jaar geleden
Nee, ook kurk houdt de lage tonen niet tegen. Het weegt bijna niets.