Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe bepaal ik de prijs voor oude LP's en singles?

Ik wil mijn oude vinyl platen gaan verkopen (in een kraam), maar heb totaal geen idee wat ik ervoor kan vragen. Ik zit niet in de muziek, noch in de verkoop. Kan iemand mij zomaar wat richtlijnen geven?
De meeste platen zijn uit de jaren 70, sommige jaren 60.
De genres zijn zeer uiteenlopend: van populaire popgroepen die nu weer te koop zijn (Eagles, Beatles, Prince), of niet meer te koop (Camel, ELO), duo's (Lennon&Yoko), solisten (Phil Collins, Nils Lofgren) klassiek (Beethoven), gelovig (kerst, Elvis), Nederlandstalig (oude Alberti), conferences (Fons Jansen), musicals (Jesus Christ Superstar, Grease), tot "Alle 15 goed" aan toe. Dit is slechts een greep, verre van volledig.
Ik weet niet eens of ik 2 euro of 20 euro per stuk zal/kan vragen.
Wie helpt mij op weg?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Muziek
12.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Heel makkelijk. Op https://www.discogs.com/ staan bijna alle platen en cd's uitgebracht, ook werkt het als tweedehands verkoopkanaal, je kan dus zien wat mensen vragen voor een specifieke plaat (icm met de staat waarin deze verkeerd).

https://www.discogs.com/help/doc/mp-grading (uitleg over gradaties)

Toegevoegd na 2 minuten:
Verkoop via een kraam zal minder opleveren omdat de kans dat koper en verkoper van het juiste item samenvallen kleiner is. De platen die meer waard zijn zou ik juist via discogs proberen te verkopen. (zit je wel met opsturen en betalen etc.)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

het is als met alles, hoe zeldzamer hoe duurder, maar daar zal je studie voor moeten doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding