Hoe wordt ik een radio disjockey?

Hoe kom ik bij de radio te werken en welke opleiding past hierbij?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Muziek
8.6K

Het beste antwoord

Radio DJ worden kun je niet leren tijdens een reguliere opleiding. Je kunt wel begeleid worden door professionals uit het vakgebied. Dit doen ze bij Krush Radio (het oude V Radio). Bekijk hun site maar eens: http://www.krushradio.nl/ maar ook bijv. bij het Q Music college.

Als het je hier (nog) niet lukt kun je beginnen bij een professionele lokale omroep waar men bereid is je te begeleiden. Uiteindelijk is het een kwestie van vlieguren maken en gekneed worden.

Enkele praktische tips:

- Doe geen andere DJ's na, maar wees jezelf
- Zorg dat je iets te melden hebt, wees anders stil
- Intro's vollullen zonder boodschap is niet meer van deze tijd
- Gebruik je stem goed, let op je ademhaling: volg logopedie
- Zorg dat je veel van muziek weet
- Praat niet te snel, op de radio kom je slecht over als je zo snel praat dat men denkt dat je de trein moet halen
- Zorg dat je bekend met radiomaterie als vormgeving, jingles, backsells en station ID's en weet hoe je deze kunt toepassen

Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Door je eigen veel te laten horen,dus demo's opsturen en blijven vol houden,tuurlijk helpt het ook als je een duidelijke stem hebt en kun je voor opleidingen kijken naar de biografieen van bekende radio-DJ's
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als een opleiding kun je naar de 3fm dj school gaan. Duurt 2 jaar en als je goed genoeg bent kan je misschien zelfs dj worden daar.
http://go.3fm.nl/djschool/about