Hoe kan ik het beste een beginnende band (popmuziek)promoten?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Muziek
1.4K

Het beste antwoord

En niet onbelangrijk... maak waar wat je promoot. Overtref de verwachtingen van je publiek. Er zijn zoveel bandjes, je moet er kwalitatief gewoon uit springen.

Zorg dat je goed en strak klinkt. Vooral strak. Doe je voornamelijk covers? Zorg dat je elk nootje naspeelt, de juiste sound creëert en de geest van het nummer te pakken krijgt. Laat het onderstaande filmpje je goed afschrikken.

Laat een professional kritisch naar je band luisteren en doe er wat mee. Het liefst geen vriend want die geeft niet altijd eerlijke kritiek. Beter dat je van tevoren op je kop krijgt, dan dat je publiek tijdens een optreden wegloopt. Dan ben je te laat en helpt geen ene promotiemiddel meer.

Heb je al een goede knoppenman? Want je kunt nog zo goed en strak spelen, als je geluid niet goed is, komt het als bagger over.

Nah, succes ermee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Maak een filmpje van een live performance en zet die op youtube. Volg vervolgens een van de promotiecursussen van het popinstituut waarbij je alle ins en outs leert over hoe je je band onder de aandacht brengt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als we het over Reclame hebben;

- Hyves, twitter etc. zijn gratis sites met erg veel bezoekers!
- Posters maken en dat in kroegen wijkcentra etc. laten ophangen
- Zelf een aantal keer ergens gratis laten op treden voor je naamsbekendheid
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je zou een youtube kanaal kunnen openen, een eigen website, bij café's vragen of mag optreden, meedoen met regionale talentenjachten, hyves pagina openen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Stuur een demo'tje naar Giel Beelen en bel hem gek! Misschien mag je dan een keer komen spelen.

Toegevoegd na 21 seconden:
Iemand die ik ken is het ook gelukt, dus wie weet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Meld je aan bij Sellaband. En verkoop aandelen in je laatste CD album.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hyves is op zich een idee, maar veel beter lijkt het me om je als band aan te melden met een profiel op myspace! Dat is DE site voor bandjes en muziekliefhebbers! Je kunt dan een beetje een soortgelijk bandje in hetzelfde genre als jullie opzoeken en dan bij hun 'vrienden' een soort van reclame(spam)bericht achterlaten met hoe geweldig jullie zijn. Gebeurt zooooveel.
Er zijn wel heeel veel bandjes, maar er zijn denk ik nog meer mensen lid die op zoek zijn naar nieuwe muziek!
En dan krijg je een heleboel vrienden die je dan op de hoogte kunt houden met nieuwsberichten en zo kun je er voor zorgen dat steeds een grotere groep jullie blijven volgen. Het is dan wel een internationale site.. en het is voor de beginnende band misschien handiger om je eerst te richten op Nederlandse eventueel toekomstige fans, maar door veel vrienden te krijgen wordt je binnen Myspace ook groter en een groot lijkende band krijgt ook weer sneller vrienden. Sneeuwbaleffect lijkt het wel. Je kunt je met berichten versturen ook richten op Nederlandse leden. Die kun je zoeken in de uitgebreide zoekfunctie.
Myspace is the place to be :-) Succes!