Wat is een goede beginnersgitaar?

Ik wil binnekort een nieuwe gitaar gaan kopen,
Me budget is ongeveer €150 euro.
Alvast bedankt voor jullie reacties ;)

Toegevoegd na 14 minuten:
Sorry was ik er vergeten bij te zetten, een elektrische gitaar ;)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Muziek
1K

Antwoorden (2)

Wat voor gitaar wil je eigenlijk? Akoestisch of Elektrisch.
Wat ben je, Links of rechts?

Als je een akoestische gitaar wilt zou ik voor een Fender gaan, want ik ben daar zelf heel er tevreden over.
En als je elektrisch zou kiezen, dan zou ik na mijn keus Ibanez kopen.

Maar ik zou als ik jou was een gitaarzaak binnen lopen en vragen wat een goede gitaar van €150,- is.

(Fender CD60 Natural vindt ik ook een goede akoestische gitaar)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het beste koop je een Spaanse of Klassieke gitaar met nylon snaren. Die snaren doen het minste pijn als je erop duwt, ze staan ook verder van mekaar dan bij een Folkgitaar. Met 150 euro moet dat lukken, neem bij aankoop iemand mee die er verstand van heeft. Op foto zie je hoe een goede beginnersgitaar eruit ziet.

Toegevoegd na 11 minuten:
OK , je kiest voor een elektrische, maar dan heb je ook nog een versterker nodig !
Plaatje bij antwoord