Waarom zetten we de radio eigenlijk harder als we een nummer horen dat we goed vinden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Muziek
1.3K

Het beste antwoord

Muziek is iets wat wij voelen. En dat is een FIJN gevoel. Het is dus niet verwonderlijk dat we de muziek harder zetten als het een mooi nummer betreft, want dat willen we goed kunnen voelen.

Je gaat je niet voor niks goed voelen van lekkere muziek, en als ie TE hard staat ga je je er niet beter van voelen... er is dus een gouden middenweg :-)

Even je afsluiten van al het andere en even genieten van muziek is als een warm bad, en soms zelfs als een pleister op het hart :-)

http://video.yahoo.com/watch/1025987/3846013

Enjoy ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hartelijk dank voor dit antwoord en alle andere antwoorden van anderen natuurlijk!

Andere antwoorden (7)

omdat je het een leuk nummer vind dan zing je vaak mee en als je hem dan niet harder zet hoor je de muziek niet meer door je eigen gezang
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat je dan de radio NOG beter hoort dan de andere geluiden en dus minder snel afgeleid bent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je een goed nummer hoort zet je de radio harder om het beter te horen boven de andere geluiden in je omgeving op dat moment. Je kunt dan de muziek beter in je opnemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je wilt iedereen mee laten genieten omdat je het nummer zo mooi vindt dat het gewoon niet mooi gevonden kan worden.en dus zet je hem harder zodat je meer publiek kan bereiken die met je (denkt) mee te genieten. Je gaat tenslotte uit je dak van het nummer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op dezelfde manier dat je iemand graag hoort praten ga je automatisch dichter zitten. Passie en enthoesiasme zijn hier de kernwoorden. "Geboeid luisteren" vertolkt dit perfekt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat keiharde muziek lekker aanvoeld.
Maar omdat dat slecht is voor je oren en voor de omgang met de buren doe je dat dus alleen op sommige momenten dat je dus echt mooie nummers hoort.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Normaal gesproken gebruik je muziek op de achtergrond tijdens je bezigheden en is het bijzaak.
Tot je plots iets moois hoort dat vervolgens hoofdzaak wordt en dan moet het wel zo hard mogelijk tot je komen om het naar de voorgrond te laten treden.
Ik heb dat zelf nog steeds met "I want to break free" van Queen. De gitaarsolo van Brian MOET absoluut zo HARD mogelijk, al kan ik 'm meedromen.