Onder welk muziekgenre valt de band Muse?

Over het algemeen. Want ze hebben best wat verschillende soorten nummers.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
2.7K

Het beste antwoord

Progressive rock, ook wel 'space rock' en new prog genoemd.

Het is een aparte stijl, met combinaties van [hard]rock, met soms wel klassieke invloeden en soms ook toevoegingen met elektronica.

Als je het minder specifiek wilt hebben valt het gewoon onder rock.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
echte Prog-rock kan je het toch niet noemen.
tenminste, de nummers zijn niet zo heel lang, en moeilijk maatsoorten worden ook niet gebruikt. ik weet dat het op wikipedia staat, maar toch. btw, + voor je antwoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dankje (:
hmm nee ik vind space rock zelf wel een heel toepasselijke naam.
ik vind het wel geweldig dat ze zo'n eigen stijl hebben gecreëerd qua muziek, als je een nummer van ze hoort weet je gelijk "oh dat is van muse"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Space Rock, leuk... Ik word er als ouwe Spacecowgirl wel heel blij van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou ze hebben echt wel lange nummers hoor. Of in ieder geval 6 minuten is niet kort. Maar ik zal ook space rock zeggen, vind ik best wel een toffe en goede benaming. (:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Space Rock it is :)

Andere antwoorden (3)

Volgens deze site onder alternative rock: http://www.last.fm/music/Muse

Toegevoegd na 21 seconden:
Their sound is a blend of alternative rock, classical music, electronica, metal, spanish guitars, and progressive rock.
Kimath
13 jaar geleden
Ik zou het inderdaad onder alternative rock plaatsen. Wil je het toch progressive noemen, dan wel met een voorvoegsel als 'new' of 'neo' progressive rock, want Muse maakt toch echt een ander soort muziek dan de progressive rock bands van weleer als Rush en Yes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk ook alternative rock. Echt een te gekke band trouwens!