Waarom worden er zoveel liedjes gemaakt met als onderwerp liefde of liefdesverdriet

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Muziek
1.5K

Antwoorden (5)

Enerzijds omdat vrijwel iedereen er wel eens mee te maken heeft, en het uitstekende stof is voor schrijven, en anderzijds omdat het - om dezelfde reden - heel veel mensen aanspreekt omdat ze er iets in herkennen. Het is dus zingen over wat je raakt, om mensen te raken.

Het is ook een thema van alle plaatsen en tijden, dus dat zal ook nooit anders worden.

Let maar eens op - en wellicht herken je het zelfs van jezelf ; elke beginnende 'dichter' (en in de puberteit zijn dat er nogal wat, vooral meiden) begint wel met tig gedichten over liefde. Hoe jong ze ook zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Love makes the world go round, nou ja, niet echt natuurlijk.Maar liefde is een van de grootste thema's in het leven. Liefde bestaat in alle vormen en maten en soorten en er kan eindeloos op gevarieerd worden, niet alleen in de muziek maar in alle schone kunsten. Een onuitputtelijk onderwerp.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Omdat dat onderwerp het meeste geld opbrengt. Hoe herkenbaarder het onderwerp van het liedje hoevaker het gedraait zal gaan worden. Dus meer opbrengsten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Cliches doen het altijd goed.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Taal en muziek liggen in elkaars verlengde. Dit ervaar je als luisteraar door poëzie en muziek te combineren.
Van de onschuldige eerste verliefdheid tot de meeslepende tragische liefde, dit zijn diepe emoties en iedereen kent deze gevoelens wel.
Muziek is een manier van uiten en wat is een betere manier om aan te geven dat je verliefd bent, verdrietig bent of iemand op een gevoelige manier toe te zingen dat je van hem/haar houdt of ontzettend ongelukkig bent om wat diegene jou aangedaan heeft.
In muziek kan je je emoties leggen en die liggen meestal op het gebied van de liefde.