Waar in Zuid Holland kan ik een Lier kopen (muziekinstrument, zie foto)?

Dit is geen verkapte advertentie o.i.d., ik ben werkelijk gefrusteerd aan het raken dat ik er maar niet achter kom waar ik moet zijn voor een Lier.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Muziek
3.6K

Het beste antwoord

kijk maar gauw op deze site...
http://www.choroi.nl/
dat is een bouwer van antroposofische muziek instrumenten...

De Choroi harpen en lieren vallen vooral door hun markante vormgeving op. Juist deze vormgeving zorgt samen met de gebruikte materialen voor de karakteristieke stralende en intensieve toon. De speciale ‘organisch gevormde’ binnenbouw van de instrumenten zorgen voor een verbinding tussen de klank van het materiaal en Choroi-lieren en –harpen vallen op door hun markante vormgeving. De karakteristieke stralende toon, verkrijgt zijn intensiteit uit de klankeigenschappen en de vormgeving van de gebruikte houtsoorten.

Door speciaal gevormde ‚organen’ in de binnenbouw van de instrumenten worden deze materiaalkwaliteiten in verbinding met de resonantieruimte gebracht. De nauwkeurig geplaatste klankgaten zorgen voor een dynamische verbinding van de binnenruimte van het instrument met de klinkende omgeving. Dankzij deze organische vormgeving werkt het muziekinstrument als één geheel, een ongekend dynamisch evenwicht scheppend tussen kernachtige materiaalklanken en de beweeglijke ruimteklank

De toon ‘draagt’ zonder dat ze een groot volume nodig heeft; ze laat in de ruimte om ons heen de muzikale kwaliteiten van het klinkende materiaal op een geheel nieuwe wijze ’ademend’ tot hun recht komen.
Alle instrumenten worden van zorgvuldig gedroogd klankhout gemaakt met het grootste vakmanschap. De afwerking gebeurt op traditionele wijze met natuurhars-lakken en arbeidsintensief politoeren..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

informeer eens bij een heemkundevereniging
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
misschien op marktplaats ofzo?