Christopher Wolstenholme heeft een basgitaar met een ingebouwde kaoss pad

"Naast een gewone USB-midi controller, is de Kaoss Pad 3 een echt instrument geworden. Nieuwe effect algoritmes en synthy klanken, afkomstig van de Radias, zijn toegevoegd en het sampling gedeelte is eveneens behoorlijk uitgebreid. De nieuwe pad belichting bestaat uit 64 leds in een 8 x 8 configuratie onder de pads voor meer visuele feedback en informatie; er kunnen zelfs boodschappen door de pads scrollen. De Kaoss Pad 3 komt met 128 effecten waaronder veel nieuwe types. Er zijn vier sampling bank knoppen om on the fly op te nemen, af te spelen, te loopen, etc. Naast line in heb je ook een microfoon ingang en de samples zijn op te slaan als Secure Digital (SD)."

De gitaar gaar ipv direct naar de versterker via de kaoss pad naar de versterker.

Zie

http://www.keymusic.com/product/Korg-Kaoss-Pad-3

Een video met wat uitleg

http://m.youtube.com/watch?v=Hu-rB1xINCw
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoe kom je daar bij?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Christopher_Wolstenholme
"Tijdens Madness is hij te zien met een aangepaste dubbele basgitaar. De linkerkant is een Misa Kitara, de andere kant een basgitaar van Status Graphite."
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bij 2:18 in het filmpje zie ik toch echt een pad, volgens google gebruikt hij een koass pad
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De verwarring is niet zo gek: Frontman Matt Bellamy is of course known for sometimes using a guitar with on-board Kaoss pad which he uses to control various effects. In this clip from Later... with Jools Holland, broadcast live last night on BBC2 in the UK, we see Christopher Wolstenholme playing a doubleneck bass guitar/Misa Kitara. Hij gebruikt dus beide, in dit geval was het de Misa.

Andere antwoorden (1)

Het is in feite een MIDI-controller met touch en slide. Uit het apparaat zelf komt geen geluid, maar alleen maar signaal. Die signalen worden in een PC omgezet naar het geluid wat je uit kiest. Zo heb je ook MIDI-keyboards en MIDI-drumstellen.

Toegevoegd na 19 seconden:
http://misa-digital.myshopify.com/products/tri-bass

Toegevoegd na 8 minuten:
Belangrijkste om te onthouden: Uit een MIDI-apparaat komt geen audio.