Is dit tabletop model (drum set) goed voor een absolute beginner?

Ik ben echt echt een absoulute beginner sterker nog ik heb nog nooit op een drumset geslagen (geen grapje). Maar is dit wat om een beetje mee te beginnen of zeggen jullie van nee absoluut niet doen. Het gaat om de ION Discover Drums MKII elektronische drumset ik wil trouwens mezelf proberen aan te leren via video's (ik weet dat dit niet echt goed is maar ik heb niet het geld voor drumlessen) .

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Muziek

Het beste antwoord

Wil je leren drummen en weinig er voor uitgeven.
Ga eerst eens kijken bij een slagwerkgroep of samba-band en vraag of je daar les kan krijgen. Dit is in jouw, maar ook in hun belang. Dan hebben zij op den duur een volwaardig lid erbij.
Dan betaal je geen dure lessen, maar wordt je na een paar maanden lid en betaal je soms wat contributie. Je zal dan merken dat op een echte drum het veel leuker en gemakkelijker is om te spelen dan op een drumtablet of elektronisch drumstel.
Ik heb beide gedaan en mis toch een bepaald gevoel bij het elektronische wat teveens te duur is in aanschaf, wil je een goede drumtablet/elektronisch drumstel hebben.

Je zal dan niet gelijk drummer worden, maar je leert wel noten lezen en krijgt al doende muziekgevoel. Vanuit daar kan je weer een opstap maken verder. Tegen die tijd heb je misschien meer geld gespaard voor een goed (wellicht elektronisch) drumstel.

Muziek maken heb je niet in een paar weken geleerd, je bent er je hele leven lang mee bezig, de basis leren duurt wel zeker een jaar tot twee jaar. Zonde als je het aanschaft en er daarna niets meer mee doet.

Mijn advies is echt om te kijken bij slagwerkgroepen voordat je veel geld uitgeeft.

Muziek maken, je raakt nooit uitgeleerd. Dat is het leuke van deze hobby.

Succes