Waarom staat Captain Coconut van Jimi Hendrix niet op Spotify en Deezer?

Het is misschien wel het allerbeste nummer aller tijden. Misschien is het zo goed dat de aardbewoners het niet mogen horen?

2 jaar geleden
in: Muziek
1.7K
LeonardN
2 jaar geleden
Zal te maken hebben met de rechthebbende (Hendrix estate, zeg maar de overgebleven familieleden van Hendrix die nu de rechten hebben). Op meerdere fora en op yt lees je de klacht dat ze een aantal postume albums niet op streaming diensten willen.. https://www.youtube.com/watch?v=rdJEyenAd08
Onder de reactie van Kezza Kat MrPanacea999
3 jaar geleden
The Hendrix estate regards those 70s outtake albums as inferior and has deleted them. There not even on Spotify. Agreed, there was a lot of crap on them but some good stuff too. https://www.reddit.com/r/YoutubeMusic/comments/jesukk/jimi_hendrix_virtually_no_streaming_content_wtf/
FWIW, the Hendrix estate is notorious for negotiating streaming rights. Throw that on top of them probably not being pleased with all the bootleg stuff on YouTube and it makes me less than hopeful. Wellicht dat de controverse rondom het album de reden is
https://en.wikipedia.org/wiki/Crash_Landing_(Jimi_Hendrix_album)#Controversy
AnnBoo8146
2 jaar geleden
Ik heb zelf geen accounts op Spotify en Deezer. Maar als ik op deze sites "Captain Coconut" van Jimi Hendrix zoek, krijg ik ze wel te zien. Op Spotify staat hij in de lijst van het album Crash Landing en bij Deezer in de lijst met alle Hendrix nummers. Maar omdat ik dus geen account heb, kan ik ze niet beluisteren.
LeonardN
2 jaar geleden
@AnnBoo8146 Op Spotify zie ik niks wat lijkt op Captain Coconut van Jimi Hendrix (wel een band die zo heet), ook het album Crash Landing zie ik niet (wel een afspeellijst die zo heet).
Hoe vindt jij dat dan? Ook op Deezer zie ik niets van wat jij claimt. Kan je het linken?
AnnBoo8146
2 jaar geleden
@LeonardN
Zoals ik in mijn eerste reactie al aangaf, heb ik zelf geen aacount bij Spotify. Dus mijn resultaat heb ik verkregen door via Google op de site te zoeken. En dan krijg ik het volgende resultaat: https://open.spotify.com/playlist/1RG2fdb4tR3Frvjm2In1l7
Als ik nu weer op Deezers kijk vind ik het resultaat niet meer, dat ik vanmorgen wel zag. Dus daar kan ik nu geen link van geven.
Amadea
2 jaar geleden
Als je daar op Captain Coconut klikt is het resultaat "Deze inhoud is niet beschikbaar".
LeonardN
2 jaar geleden
"Dus mijn resultaat heb ik verkregen door via Google op de site te zoeken. En dan krijg ik het volgende resultaat: https://open.spotify.com/playlist/1RG2fdb4tR3Frvjm2In1l7 "
Dat is een playlist waarvan de inhoud niet afspeelbaar is. "Als ik nu weer op Deezers kijk vind ik het resultaat niet meer, dat ik vanmorgen wel zag."
Oftewel het is er niet, niet op Deezers, niet op Spotify.
Goeievraagstell
2 jaar geleden
Ik heb het hele album Crashlanding van Jimi Hendrix intussen via iemand kunnen vinden op deze pagina:
https://rocknation.su/mp3/album-845

Antwoorden (2)

Omdat de rechthebbende(n) geen overeenkomst zijn aangegaan met de genoemde streamingdiensten over dat nummer.

Waarom dat dan weer zo is, daar wordt wel over gespeculeerd.

https://www.youtube.com/watch?v=rdJEyenAd08
Onder de reactie van Kezza Kat
MrPanacea999
3 jaar geleden
** "The Hendrix estate regards those 70s outtake albums as inferior and has deleted them. There not even on Spotify. Agreed, there was a lot of crap on them but some good stuff too."
**De rechthebbende van de muziek van Hendrix, de "Hendrix estate" zouden bepaalde albums en nummers als "inferieur" beschouwen.
2 jaar geleden
Omdat het geen bestaande compositie van Jimi Hendrix en zijn eigen musici is. Hendrix heeft nooit een song met de titel Captain Coconut opgenomen. Het is een kunstmatige herbewerking van zijn materiaal.

De artiest stierf in 1970. In 1971 werd de film Rainbow Bridge samengesteld en studio-engineer John Jansen selecteerde voor de soundtrack daarvan uit het repertoire van Hendrix drie onafhankelijke nummers en voegde die samen. Dat resultaat werd gearchiveerd en in 1975 ontdekt door Alan Douglas. Die noemde het "Captain Coconut" en plaatste dit op het postume verzamelalbum Crash Landing. Voor de heropname ervan werden sessiemuzikanten ingezet die Jimi Hendrix nooit ontmoet hebben. Ook werden er door Douglas overdubs toegevoegd aan het origineel van Jansen.
Amadea