Hoe kan ik aan de Nederlandse versie van het liedje (of meer muziek) van Pippi Langkous komen? Het gaat om de film uit 1988.

Ik heb een zwak voor dat liedje, al ben ik 29. Het gaat om de soundtrack van "De nieuwe avonturen van Pippi Langkous". Ik heb de Engelse versie op youtube kunnen vinden, ook de volledige soundtrack, hoewel ik van de Engelse denk ik de intro/outro genoeg vind. De Nederlandse versie heb ik niet op internet kunnen vinden. Het lijkt erop dat het alleen los van de video gehaald kan worden. De video ligt waarschijnlijk nog bij m'n moeder thuis, en er is een manier om het naar de computer te kopieren, maar daar heb je mogelijk extra fratsen bij nodig. Misschien heeft iemand hier een ander idee? Hier is de Engelse versie, ter verduidelijking (er zijn trouwens 2 of 3 soorten kwaliteiten hiervan op youtube, dit is er 1 van): http://youtu.be/86vUaEkA5ic

Toegevoegd na 1 uur:
Heb toch nog iets op youtube gevonden (via google). Niet van de beste kwaliteit, maar toch. De vraag laat ik wel staan.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Muziek
1.8K

Antwoorden (1)

Misschien staat de Nederlandse versie op deze cd:

Wijs, Ivo de
Pippi Langkous / liedteksten: Ivo de Wijs ;
muz.: Ronny Mosuse ; met: Veerle Beatens ...
[et al.]. - Naarden : CNR Records, 2004. - 1
compactdisc (.. min.). ; .. cm
Gebaseerd op de verhalen van Astrid Lindgren. -
Bevat o.a.: Pippi komt aan ; Hai Pippi Langkous
; Een band ; Ik ben soms zo alleen ; De
damesdans.
Uitgeversnummer: 22212152

INHOUD
Zestien liedjes uit de Vlaams-Nederlandse
musical Pippi Langkous

Ook te vinden op Youtube (zie in bijgaande bron)

Bij deze editie van het volgende boek zit een cd met de bekendste Pippi Langkous-liedjes. In de beschrijving van het boek worden de liedjes echter niet apart genoemd. Misschien kun je in de bibliotheek of boekhandel het boek + cd zelf nog even bekijken.

Lindgren, Astrid
Pippi Langkous / Astrid Lindgren ; vert. [uit
het Zweeds] door Liesbeth Zuiderveen
Borgesius-Wildschut en Saskia Ferwerda ; met
tek. van Carl Hollander. - 21e dr. - Amsterdam
: Ploegsma, 2009. - 230 p. : ill. ; 27 cm + cd
1e dr. Nederlandse uitg.: 1972. - Bevat: Pippi
Langkous / [vert. door Lisbeth
Borgesius-Wildschut]. - Vert. van: Pippi
Långstrump. - Stockholm : Rabén & Sjögren,
1945. - Oorspr. Nederlandse uitg.: Assen :
Born, 1952 ; Pippi Langkous gaat aan boord /
[vert. door Lisbeth Borgesius-Wildschut]. -
Vert. van: Pippi Långstrump går ombord. -
Stockholm : Raben & Sjögren, 1946. - Oorspr.
Nederlandse uitg.: Amsterdam : Ploegsma, 1952 ;
Pippi Langkous in Taka-Tukaland / [vert. door
Saskia Ferwerda]. - Vert. van: Pippi
Långstrump i Söderhavet. - Stockholm : Rabén
& Sjögren, 1948. - Oorspr. Nederlandse uitg.:
Amsterdam : Van der Peet, 1959. - (Pippi
Langkous-serie ; no. 3).
ISBN 978-90-216-6641-9 geb.