Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is een E Minor hetzelfde als een Es?

Is het akkoord E mineur hetzelfde akkoord als een E met een mol?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
4.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Nee. E minor is de Engelse benaming voor de toonsoort die wij 'e kleine terts' noemen. De toonladder die daarbij gebruikt wordt is: e - fis - g - a - b - c - d - e.
Een Es is een toon, en wel een verlaagde E. Een Eb is een halve toon lager dan de E.
Het verschil tussen de gitaarakkoorden E mineur en Es laat ik visueel zien:
(Lees meer...)
Plaatje bij antwoord
Amadea
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nee; E Minor is een akkoord. Een Es is een enkele noot.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies. En de Es komt niet eens voor in E mineur
E mineur is een akkoord, dit zijn dus meerdere noten bij elkaar. Een Es is een noot. Dit is de E noot en dan 1 opzij. Dit is een noot die je maar 1x aanslaat. (ik weet niet wat je speelt, maar ik heb er aanslaan staan. ;))
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt precies wat je zegt, maar wel een aanmerking. Je hebt het steeds over noten, maar je bedoelt tonen. Noten staan op de notenbalk, tonen is wat je hoort en dus eigenlijk wat je bedoelt :P Maar wel een +!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha, oké dan! :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1 opzij kan 2 kanten op
Een E met een mol is een Es zoals reeds opgemerkt, maar om het wat ingewikkelder te maken; bij een Emin is de Gis uit het E akkoord verlaagd naar G en zo kan een Es akkoord dus dezelfde G bevatten als de E mineur.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding