Is een E Minor hetzelfde als een Es?

Is het akkoord E mineur hetzelfde akkoord als een E met een mol?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Nee. E minor is de Engelse benaming voor de toonsoort die wij 'e kleine terts' noemen. De toonladder die daarbij gebruikt wordt is: e - fis - g - a - b - c - d - e. Een Es is een toon, en wel een verlaagde E. Een Eb is een halve toon lager dan de E. Het verschil tussen de gitaarakkoorden E mineur en Es laat ik visueel zien:

Nee; E Minor is een akkoord. Een Es is een enkele noot.

E mineur is een akkoord, dit zijn dus meerdere noten bij elkaar. Een Es is een noot. Dit is de E noot en dan 1 opzij. Dit is een noot die je maar 1x aanslaat. (ik weet niet wat je speelt, maar ik heb er aanslaan staan. ;))

Een E met een mol is een Es zoals reeds opgemerkt, maar om het wat ingewikkelder te maken; bij een Emin is de Gis uit het E akkoord verlaagd naar G en zo kan een Es akkoord dus dezelfde G bevatten als de E mineur.

Ik denk het niet ! als je de vraag wat gerichter stelt, weet ik er waarschijnlijk wel antwoord op !! Bedoel je een E mineur akk. of ??? E met een mol is (es) dus geen akkoord. Een akkoord bestaat n.l. uit meerdere tonen,

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100