Een radioprogramma wordt niet alleen door de presentator gemaakt, maar ook door de redactie. Voorafgaand aan het programma wordt het draaiboek opgesteld, muziek uitgezocht, etc. Dat gebeurt samen met de presentator.

Daarnaast vinden er regelmatig overleggen plaats met andere programmamakers. Bijvoorbeeld om een wekelijks thema te bespreken, de "megahit" te kiezen, en andere algemene zaken.

Veel radiopresentators schnabbelen er vrolijk op los. Ze draaien bijvoorbeeld op feesten en clubs.

Toegevoegd na 2 minuten:
Sommige presentatoren hebben meerdere programma's, soms ook op TV. Denk aan Giel Beelen, Sander Lantinga, etc.

Edwin Evers heeft ook nog zijn Edwin Evers Band en is de vaste band van The Voice Of Holland.

Edwin Evers neemt na zijn live-programma op de radio, ook nog een extra programma op om in het weekend uit te zenden.
bamibal
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een radiopresentator is ook iemand die op radio 1 presenteert en niet alleen maar muziek uitzendt.

Andere antwoorden (3)

Waar hij zin in heeft. Dat is zijn vrije tijd en die mag hij uiteraard zelf invullen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Utrecht
11 jaar geleden
Dan zou hij/zij maar een erg korte werkweek hebben. Volgens mij is er nog wel wat voor te bereiden aan een radioprogramma. (muziek uitzoeken, discussie-onderwerpen voorbereiden, etc).
Ervoor bereidt hij zijn programma voor. Daarna gaat hij naar huis.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
opstaan, douchen, ontbijten, krantje lezen, tanden poetsen, vrouw zoenen, naar de studio reizen, koffie drinken, vergaderen, playlist of scenario doornemen, eventueel nog wat zaken klaarzetten, presenteren, koffie drinken, volgende programma voorbereiden, nog meer koffie drinken, naar huis reizen, vrouw zoenen, biertje drinken, eten, TV kijken, douchen, tanden poetsen, naar bed.

(kleine variaties zijn mogelijk...)