www.jamendo.com
www.magnatune.com

zijn sites die ik weleens bezoek, hier vind je niet de meest bekende artiesten maar met deze muziek mag je doen wat je wilt (sort of)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

in een winkel kopen?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zelf maken?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
je cd's rippen naar MP3.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een cd in een winkel kopen ipv internet....
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Voor het leeuwendeel is alleen muziek die je zelf gecomponeerd hebt 'rechtenvrij' (die term is zelfs dan eigenlijk niet van toepassing omdat er wel degelijk iemand rechten aan kan ontlenen, namelijk jijzelf). Ook muziek die je gratis download of muziek die artiesten zelf gratis aanbieden hebben auteursrecht- zij hebben het immers geproduceerd.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Veel klassieke muziek is inmiddels rechtenvrij heb ik ooit eens gehoord. Check dit wel even voor je het gebruikt.

(overigens op de uitvoering kunnen nog wel rechten zitten van het orkest)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
je bent nu al mijn grootste fan :) Bedankt.
http://www.royaltyfreemusic.com/
Daarnaast is alles was is gemaakt door iemand die 70 jaar dood is, ook rechtenvrij
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
je kan ook denken aan muziek onder creative commons. Niet rechtenvrij, maar wel meestal vrij voor niet commcercieel gebruik.