Is een Dubliners-nummer waarin letterlijk met de voeten gestampt wordt?

Ik heb vaker bij het coveren van een The Dubliners-nummer gezien/gehoord hoe mensen met de voeten op de grond stampten om enigszins een maat aan te geven. Nu vroeg ik me af of de heren dat ook zelf ooit hebben gedaan, of dat dit meer door regulatie in het kroegcircuit kwam.

Ik heb het over heel duidelijk hoorbare stampen, geen gedempte. Maakt mij niet uit of het live of studio-opnamen zijn.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Muziek

Antwoorden (1)

Bij het concert van de Dubliners wat ik meemaakte
werd er veel met de voeten gestampt.
Vooral bij nummers als Whiskey in the jar en
Finnegans Wake.

Ik denk dus dat ze dat vroegerrrrr wel vaker deden,
tijdens concerten.
Maar daar ken ik geen opnamen van, van de Dubliners van vroeger.

http://www.youtube.com/watch?v=46EXY4oP1Do