is er een gratis programma om van gewone liedjes, instrumentale nummers te maken?

het liefst instrumentaal, maar dat bijvoorbeeld de achtergrondzang blijft staan, mag ook!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Muziek
1.8K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
en dan liefst ook a capella nummers ook nog?

Antwoorden (5)

Nee, die bestaan niet. Tenzij ik wat gemist heb maar heb ze nog nooit gezien. En dat is maar goed ook, een goede orkestband is een hoop werk en daar mag best voor betaald worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat je zoekt valt onder de categorie Voice Killers. Dit zijn filters die proberen om het stemgeluid weg te filteren uit de rest van de muziekbron. Dat is heel lastig en zorgt meestal ook voor kwaliteitsverlies omdat de stem over het hele spectrum zit.

In een professionele studio worden de instrumenten en stemmen op verschillende sporen opgenomen en dan kan je onafhankelijk van een ander spoor de stemmen weghalen of harder/zachter laten klinken. Als je een gewone CD of MP3 hebt dan is dit het geproduceerde eindresultaat.

Desalnietemin zou je eens kunnen googlen op Voice Killer en kijken welke programma's het redelijk doen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Bij de commercieële varianten kan je terecht met Adobe Audition, maar om alleen karaokes te maken een beetje duur (en ingewikkeld) pakket.

Toegevoegd na 4 minuten:
BTW. Adobe Audition was het vroegere Cool Edit Pro. Kan best zijn dat dit pakket nog ergens te krijgen is en het filter er hier ook al in zat!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar ook met deze programma's krijg je de zang niet volledig weg!
AWM
14 jaar geleden
Klopt IvIB. Wat ze doen is de kanalen in tegenfase zetten.
Bij sommige opnamen heb je dan wat resultaat, bij andere niet. Wel leuk om mee te spelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het resultaat is erg wisselend, maar soms voldoende om erop mee te zingen.
Een leuk programmatje is songsmith, ik denk dat het niet precies is wat je bedoelt, maar deze zet onder een stukje zang automatisch een leuk deuntje.
succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn bepaalde (dure) muziekbewerkingsprogramma's die dit hebben/ kunnen dat wordt devocalizing genoemd.
dus het weghalen/verminderen van de zangstem. Ik weet dat er gratis progjes zijn te downloaden ff googlen dus maar denk dat de uitwerking niet zo denderend is omdat inderdaad datgene wat je hoort een samenvoeging van tracks is. Op de ene track staat de zang op een andere track de drums, weer een andere track gitaar etc. dit geheel wordt uitgemixt tot het gewenste eindresultaat, dus dan begrijp je dat het moeilijk wordt om alleen de stem weg te krijgen. Maar proberen kan geen kwaad veel succes ermee
P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is echt bijna onmogelijk, het is echter wel mogelijk maar de kwaliteit van de track/liedje word wel slechter hierdoor.

Je kan het ook afmixen doormidde van een mixer, maar dit kost weer klauwen met geld.